מוטי קידר
מוטי קידרצילום: אלירן אהרון

נשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ' אריה צבן ורקטור האוניברסיטה פרופ' מרים פאוסט החליטו שלא להגיש כתב קובלנה נגד ד"ר מרדכי קידר לבית הדין למשמעת של האוניברסיטה.

ההחלטה התקבלה לאחר פגישה שקיים ד"ר קידר עם נשיא בר אילן, בעקבות הנאום שנשא קידר בהפגנה בעד נתניהו בכיכר גורן, בו טען קידר שלא יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

קידר זומן לבירור משמעתי בפני הרקטור והנשיא, שם הוא הציג את עמדתו המלאה ולא חזר בו מהנאום.

לאחר שקילת הדברים ולאור כלל הפעולות שנעשו, הוחלט באוניברסיטה שמטרות ההליך הושגו ועל כן לא יוגש נגדו כתב הקובלנה לבית הדין למשמעת.

''בכך מוצה ההליך המשמעתי", הסבירו בבר אילן, ''כמו כן הוחלט לחדד את הנהלים וההנחיות הנוגעים להופעות חברי סגל האוניברסיטה באירועים פומביים''.

כזכור, דבריו של ד"ר קידר נאמרו בהפגנת התמיכה בראש הממשלה שהתקיימה בפתח תקווה ימים ספורים לפני עצרת הזיכרון ליצחק רבין ז''ל. בשמאל וגם בימין גינו את דבריו אך קידר עמד מאחוריהם והבהיר כי לא יעסוק יותר בנושא.

קידר אמר בנאומו כי יגאל עמיר ככל הנראה לא האדם שרצח את ראש הממשלה המנוח. "לפני 24 שנים קרה הרצח של יצחק רבין ראש הממשלה ז"ל, והניסיון להסתיר את מה שקרה אז נמשך עד היום הזה. האשמת הימין ממשיכה עד היום הזה. ואיך אני יודע שזו השתקה? 25 שנה הייתי בחיל המודיעין. ראיתי עשרות אלפי מסמכים שכתוב עליהם 'סודי ביותר'".

"למה 'סודי ביותר'? ביטחון מקורות, לא לשרוף מקורות. גם מסמכים לא חשובים - 'סודי ביותר'. גבירותיי ורבותיי - חלקים גדולים מחקירת רצח רבין נמצאים עד היום כמסמכים סודיים ביותר".

לדברי קידר, "האדם שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הן י"ר. מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

"אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התאוריה שהימין רצח את רבין. 24 שנים שהימין ואוניברסיטת בר אילן מוכפשים, בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד, למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד. גבירותיי ורבותיי, מכאן לחקירה האמתית על רצח רבין".