ח"כ מרב מיכאלי
ח"כ מרב מיכאליצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ מירב מיכאלי (המחנה הציוני) נשאה אמש (ה') דברים בכנס INSS שהתקיים במכון באוניברסיטת תל אביב, תחת הכותרת "התמרון היבשתי - ככלי חיוני בביטחון הלאומי".

צה''ל מקיים קשרי מחקר עם המכון, אשר למעשה הינו עמותה פרטית, בראשו עומד אלוף במילואים עמוס ידלין. בכנס השתתפו מפקדי "מערכות" ו"המעבדה התפיסתית" של צה''ל ד"ר אמיר גילת וסא"ל יפית דינור כדוברים.

מיכאלי, השתתפה אף היא כדוברת בכנס בעקבות חברותה בעבר בוועדת המשנה לבניין הכוח של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

מיכאלי הודתה בחוסר ניסיונה הצבאי, אך בחרה להטיף את משנתה לקהל אשר כלל עשרות קצינים וחיילים, "בטחון זה לא רק צבא. כשיש קונצנזוס החברה מוכנה לשלם מחירים, אך אין לנו בישראל קונצנזוס. מבצעי 'אש מרחוק' לא עולים בחיי אדם, אבל תימרון יבשתי עולה, והרבה. הרבה זמן אין לנו בישראל מטרה מדינית, וקשה להשיג הצדקה לתימרון. השאלה היא האם זה שווה חיי אדם? ההישג הוא מקסימום שלוש שנים שקט. אי אפשר לדבר על הפעלת כוח בלי לשאול מה אנו רוצים להשיג מדינית. כמו כן מדברים על 'גבולות ברי הגנה', אבל בשביל זה צריך גבול, ומשא ומתן מול האויבות והאויבים שלנו".

מלבד נציגי צה''ל השתתפו בכנס אלוף במילואים גרשון הכהן, ח"כ עופר שלח (כחול לבן), אלוף במילואים אבי מזרחי והרמטכ"ל לשעבר רא"ל גדי איזנקוט.

מארגון 'תורת לחימה' נמסר לערוץ 7 "קצינים וחיילים לא צריכים לשמוע תכנים פוליטיים, או להשתתף בכנסים של עמותות בעלות אג'נדה. נעיר, כי בכנס לא נכח אף נציג מהימין הפוליטי. אנו קוראים לרמטכ"ל כוכבי ולשר הביטחון בנט לבחון מחדש את הקשרים של צה''ל עם המכון ולמנוע התערבות גורמי חוץ ופוליטיזציה בצבא".