התרגשות של עשייה בחמ"ל של 'הרחיבי'הלל מאיר

ערב פרשת 'חיי שרה' ובחמ"ל של עמותת 'הרחיבי מקום אהלך' גוברת הדריכות והפעילות לגיוס תרומות מכל העם היהודי להמשך והעמקת האחיזה היהודית בעיר האבות.

פגשנו את נעמי זיו, תושבת חוף הכרמל שרכשה בעבר בית בעיר, הגיעה לחמ"ל ומספרת על הקשר הנפשי העמוק לעיר חברון, "הקשר הוא כמו של כל יהודי שמבין שאבותיו ואמותיו הם ישני עפר פה. הם קבורים פה. סיפור התורה כאן הוא מציאותי. יש מי שקוראים ולא חשובים שזו המציאות, אבל פה זו מציאות".

בניה וייברגר, תושב קרית ארבע, מוסיף: "בפרשת חיי שרה קראנו על קניין שדה המכפלה בידי אברהם אבינו, קניין ראשון של יהודי בארץ ישראל. אנחנו עוסקים במצוות גאולת הבתים בעיר האבות".

"בכל פעם שרוצים להטעין מצברים באים לחברון", אומרת זיו שכאמור מתגוררת בחוף הכרמל אך לה חברים וחברות מקרב הישוב היהודי בעיר חברון.

"אנחנו קוראים לעם ישראל להיות שותפים איתנו בגאולת הבית הבא בעיר האבות. עד כה ברוך ה' גאלנו כבר ארבעה בתים, בית השלום, בית המכפלה, בית רחל ובית לאה, אלו בתים שיגורו בהם בעזרת ה' שלושים משפחות וכל בית נוסף מגדיל את האחיזה בעיר האבות", דברי ויינברגר. "על המצווה החשובה של קניין ארץ ישראל כותבים גדולי ישראל שהיא שקולה כנגד כל המצוות בתורה, ואנחנו קוראים לכל אחד ואחד להיות שותפים במצווה הזו".

נעמי זיו מספרת על ההחלטה להתגייס ולהירתם לקריאה של עמותת 'הרחיבי' כאשר קראה לציבור לתרום לטובת רכישת בית השלום, "הרגשתי בלב שזו ההזדמנות שלי. זה מדבר אלי ונועד לי. עשיתי איתם את התהליך והיה נפלא ויש לי דירה בבית השלום שעוד מעט המקום ישופץ ותבוא אליו משפחה, יהיו ילדים, יהיה שמח ותהיה שכונה, וזה מה שבעיני חשוב לעשות כאן. לעטוף את מערת המכפלה בבתים יהודים מכל עבר. אברהם אבינו התחיל את המלאכה ואנחנו מצווים להמשיך".

ויינברגר מספר מספר על היענות רבה בציבור מכל רחבי הארץ בסימן 'ארבע מאות שקל כסף' כסכום בו נקנתה המערה בידי אברהם. "אנחנו קוראים לכל אחד לתרום ארבע מאות שקל וביחד נגיע לגאולת הבית הבא.

לחצו כאן כדי להיות שותפים בחיזוק הנוכחות היהודית בחברון