"פייסבוק היו מוכרים מודעות להיטלר"

הקומיקאי היהודי סשה ברון כהן תקף את פייסבוק ואמר כי "אם היתה קיימת בשנות השלושים – היתה נותנת במה לדעות האנטישמיות של היטלר".

ניסן צור , כ"ה בחשון תש"פ

פייסבוק
פייסבוק
צילום: סרג' אטטאל, פלאש 90

במהלך נאום שהעניק בכנס של "הליגה נגד השמצה" בניו יורק תקף הקומיקאי היהודי-בריטי את הרשתות החברתיות.

הוא טען כי רבות מהן היו מעניקות במה לדעות אנטישמיות ואף היו מוכרות מקום פרסום אפילו לאדולף היטלר, אם היו קיימות בשנות השלושים של המאה הקודמת.

"אם אתה משלם להם, פייסבוק תריץ כל מודעה פוליטית שתרצו, אפילו אם מדובר בשקר כלשהו. הם אפילו יאפשרו לך למקד את השקרים האלו למשתמשים שלהם על מנת לקבל את ההשפעה המירבית. תחת ההגיון המעוות הזה, אם פייסבוק היתה קיימת בשנות השלושים של המאה הקודמת, היא היתה מאפשרת להיטלר לפרסם מודעת פרסומת של 30 שניות על הפתרון שלו לבעיה היהודית כדבריו", אמר ברון כהן.

הוא הוסיף כי "הגיע הזמן לחשוב מחדש על המדיה החברתית וכיצד היא מפיצה שנאה, קונספירציות ושקרים. אני חושב שכולנו יכולים להסכים כי אסור לתת לפדופילים ופושעים אחרים במה חופשית להעצים את השקופתיהם ולהתמקד בקורבנות שלהם".

דבריו של סשה ברון כהן הגיעו לאחר שמוקדם יותר השבוע קבוצת מחוקקים מרחבי העולם קראו להשעות פרסום של מודעות פוליטיות ברשתות החברתית עד לחקיקה מוסדרת בנושא. טוויטר הודיעה בסוף חודש אוקטובר כי החל מסוף השבוע היא תאסור על פרסום מודעות פוליטיות ברשת החברתית שלה.