דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב טראמפ מאשים את ה FBI כי ניסו להדיח אותו באמצעות זיוף מסמכים.

לאחר דיווחים כי עורך דין מטעם ה FBI שינה מסמכים שהעידו כי הבולשת ניהלה מעקב אחר קרטר פייג', אחד מיועציו הקרובים של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות 2016, תקף הנשיא האמריקאי את הבולשת וטען כי היא פעלה להדיח אותו מתפקיד הנשיא.

"זה היה מעקב אחר הקמפיין שלי, דבר שלא נעשה מעולם במדינה שלנו. הם ניסו להפיל את הנשיאות" אמר טראמפ בראיון לתוכנית "פוקס וחברים" ברשת פוקס ניוז.

ה- FBI דרשה וקיבלה בשנת 2016 צו בית משפט המאפשר לה לנטר את השיחות של קרטר פייג', אחד מבכירי הקמפיין של טראמפ. אחרונה התפרסו דיווחים כי עורך דין מטעם ה FBI שינה את המסמכים או העלים חלק מהם, וטראמפ טוען כי מדובר בקנוניה מתוכננת של הבולשת שנועדה להדיח אותו מתפקידו.

טראמפ גם טען כי ההוראה לנסות ולהדיח אותו הגיעה מהדרגים הגבוהים ביותר ב FBI. "באופן אישי אני חושב שזה הולך לאורך כל הדרך. זה מגיע עד לרמות הגבוהות ביותר. אני שונא לומר זאת, אני חושב שזו בושה. הם חשבו שאני הולך לנצח ואמרו לעצמם "כיצד אנחנו יכולים לעצור אותו?".

בינתיים התפרסמו בסוף השבוע ידיעות בתקשורת האמריקאית כי עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, שוחח עם מזכיר המדינה מייק פמפיאו בחודשים שלפני הדחת שגרירת ארה"ב באוקראינה, מה שמעלה את החשש כי מקורביו של טראמפ ניהלו קמפיין להדחת השגרירה מארי יובנוביץ' מתפקידה.

המסמכים שנחשפו בסוף השבוע גם מגלים כי התקיימה פגישה בין ג'וליאני לבין התובע הכללי לשעבר באוקראינה, ויקטור שוקין, שהתקיימה ב 23 בינואר. כעת מתכוונים מובילי הליך ההדחה נגד הנשיא להשתמש במסמכים האלו כהוכחה לכך שטראמפ ניהל מסע מתוכנן להדחת השגרירה האמריקאית באוקראינה, במסגרת הנסיון ללחוץ על שלטונות אוקראינה לחקור את האנטר ביידן, בנו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן.