רון חולדאי
רון חולדאיצילום: דוד כהן, פלאש 90

פרויקט התחבורה הציבורית בשבת במטרופלין גוש דן, יצא לדרך.

בעיריית תל אביב תגברו את מספר המיניבוסים כדי להתמודד עם הביקוש ובין היתר תבחן בשבוע הבא האפשרות להכניס אוטובוסים לחלק מהקווים שיאפשרו העלאת הרבה יותר נוסעים.

הבוקר הגיעו עשרות פעילים ותומכים של סיעת "חי – חילונים ירוקים" בראשות סגן ראש העיר ת"א, ראובן לדיאנסקי, לרחבת "הבימה" כדי לחנוך יחד נסיעה משותפת ראשונה בשבת. מדובר על 6 קווים שיפעלו לאורכה ורוחבה של העיר.

לדיאנסקי אמר כי "הסדרת תחבורה ציבורית בסופי שבוע בתל אביב היא לא פחות מסנסציה שיהיו לה השפעות לא רק על החיים בעיר אלא על המדינה כולה. מדובר באיתות ברור לקברניטי המפלגות שצו השעה הוא לעשות זאת בחקיקה ולהנגיש תחבורה 7 ימים בשבוע לאזרחי ישראל.

הסדרת תחבורה ציבורית בשבת היא לא פחות מהעברת מסר ברור לראשי כל המפלגות ומתן רוח גבית משמעותית להסדרת זכויותיהם של ישראלים רבים שרוצים לחיות על פי עקרונות של חופש, ליברליות ושיוויון ודורשים חקיקה והנגשת שירותים בסיסיים, כמו: קבורה אזרחית, נישואים אזרחיים, זכויות אימוץ ופונדקאות ללהט"בים, חינוך ממלכתי אמיתי ללא ניסיונות הדתה, איסור הדרת נשים במרחב הציבורי, גיוס לכל וכמובן תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים".

העלות השנתית להפעלת הפרויקט מוערכת בכ-12.5 מיליון שקלים וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות.