אריאל לוי
אריאל לויצילום: דובר צה"ל

כמה מהלוחמים המשרתים בגדוד תעוז ומוצבים במעברים באיו"ש ובעוטף ירושלים, מגנים למעשה גם על ביתם הפרטי ומספרים על תחושת סיפוק שאין שנייה לה בשירות הצבאי.

אחד מהם הוא סמל אריאל לוי, מפקד כיתה בפלוגת איתן האחראית על המעברים הסמוכים לביתו בניצני עוז. "כששובצתי בפלוגה לאחר שסיימתי את הקורס, פתאום נפל לי האסימון - זו הפלוגה שליד הבית שלי", הוא מספר.

"כשהלוחמים שלי תופסים שב"ח או סחורה שניסו להבריח דרך המעבר, כל פעם זה מכה בי - יש לזה קשר אישי אליי, כי המעבר קרוב מאוד לבית שלי", תיאר לוי.

הלוחם הבא שפגשנו, הוא אלעד חיון המתגורר ביישוב צופים הסמוך למעבר צופים ליד כפר סבא, ושם הוא משרת. "אני יודע שכל מה שעובר במעבר עלול להגיע לבית שלי. כל העשייה המבצעית במעברים מרוכזת בדיוק בזה, אנחנו האחרונים שיכולים למנוע ממפגעים ומסחורה מוברחת להיכנס לארץ".

סא"ל רן פישר
סא"ל רן פישרצילום: דובר צה"ל

רב"ט אלמוג רוהקר, תושב מכבים, משרת בפלוגת להב האחראית בין השאר על מעבר בעל שם דומה. "אפשר לראות את השכונה שלי מהמוצב", הוא משתף. "אני רגוע כי אני יודע מה המשמעות של העמידה במעברים, יודע שאנחנו דרוכים ומוכנים לכל תרחיש, ויודע שהגדוד צבר מספר הצלחות מבצעיות לאחרונה''.

מפקד גדוד תעוז, סא"ל רן פישר, סיכם "העשייה המבצעית של גדוד תעוז משתלבת עם ביתם ומשפחתם של הלוחמים האלו, ואין גאים ממנו להגן על בתיהם ועל כל מדינת ישראל".