אוטובוס
אוטובוסצילום: ISTOCK

ראש סיעת 'מאמינים' וחבר מועצת העיר תל אביב, חיים גורן, נאלץ להשלים עם ההחלטה על הפעלת קווי תחבורה ציבורית שיושמה לראשונה בשבת האחרונה, אבל אין ספק שהוא מתוסכל ממנה.

"אנחנו פועלים בשני מישורים: הראשון, מתוך הבנה שכמיעוט בעיר אנחנו לא יכולים למנוע את ההחלטות והמהלכים האלה, אנחנו מנסים ככל האפשר לצמצם ולמנוע פגיעה בציבור הדתי. הצלחנו לדאוג שהקווים לא יעברו בשכונות שיש בהן אחוז גבוה של דתיים, שהנהגים לא יהיו יהודים ועניינים נוספים בתחום זה", הוא אומר לערוץ 7.

"המישור השני הוא להמשיך ולדאוג לשאר הצדדים החשובים לציבור הדתי וגם לדאוג לזהות היהודית של העיר במגוון פעולות לחיזוק מעמדה של השבת ולחיזוק החינוך הדתי בעיר", מוסיף גורן.

אז מדוע סיעתו נותרת בקואליציה העירונית? "לצערי פרישה מהקואליציה לא תיצור שום הישג אך היא יכולה לגרום לצמצום משמעותי על ההשפעה של מה שאנחנו עושים בעיר".

הבוקר אמר ראש העיר רון חולדאי בראיון לכאן ב' כי לדעתו כבר שנים הסטטוס קוו אינו קיים. "אני בהחלט מסכים שבשטח הסטטוס קוו לא באמת קיים", מגיב לכך גורן. ''בעשרים-שלושים שנים האחרונות הכל הולך ונפרץ, אם זה חוק המרכולים, התחבורה הציבורית. כל עוד אין הסדרה של הסטטוס קוו בצורה של חקיקה, אנחנו נמשיך לראות אותו הולך ומתפוגג".

הפתרון מצוי, לדברי גורן, רק בידי חברי הכנסת והממשלה. "הבעיה העיקרית שלנו היא שהממשלה לא יודעת לנהל את הנושא של דת ומדינה וכך מגיעים למצב שרשות מקומית מספיק חזקה בשביל להוביל מהלכים מטרופולוניים. גם בחוק המרכולים קרה דבר דומה".

"יש כאן תנועה שהיא לא טובה, כי במקום שהמישור הארצי ימשוך את המישור המקומי, זה קורה להיפך. הסוגיה הזו צריכה לעמוד לפתחם של מנהיגי הציבור גם ברמה הארצית", מסכם גורן.