עמיר פרץ: ישראל בקיפאון בגלל איש אחד

יו"ר העבודה גשר, ח"כ עמיר פרץ, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה במתקפה על ראש הממשלה נתניהו, והבהיר כי המפלגה שוקלת עתירה לבג"ץ בדרישה להפסיק את כהונת נתניהו.

"החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום בגין מרמה, הפרת אמונים ושוחד, הינה החלטה דרמטית שמזעזעת את אמות הסיפים במדינת ישראל", ציין פרץ.

לדבריו, "אלו ימים עצובים לישראל, ולאיש מאיתנו אין שימחה לאיד. אך האינטרסים של מדינת ישראל קודמים לכל אינטרס אחר. הנחתי להקים צוות משפטי אותו תרכז ח"כ רויטל סויד, שמטרתו לעתור לבג"ץ שידון כדי לדון בשאלת מעמדו של ראש הממשלה כראש ממשלת מעבר, ולא כראש ממשלה נבחר".

"ביצענו כמה פעולות מקדימות לפני הפניה לבג"ץ, כדי שאם נגיע לבג"ץ – נגיע לאחר מיצוי ההליכים בתוך הכנסת", הסביר פרץ, "לכן, הפנינו מכתב אל היועץ המשפטי לכנסת שיורה ליו"ר הכנסת להקים ועדת כנסת, וגם – שיגרנו פניה דחופה ליו"ר הועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן ודרשנו את כינוס הועדה לצורך קיום דיון בנושא הקמת ועדת הכנסת, או לחלופין – שהועדה המסדרת תיטול סמכויות אלה לידיה".

"בלי שתקום ועדת כנסת, או מסגרת אחרת – הרי שכתב האישום החמור הזה ישאר במסדרונות הכנסת עוד חודשים רבים", הוסיף היו"ר.

"היום ברור, וגם בליכוד מבינים שהאשמה לכך שישראל הולכת לבחירות שלישיות היא של בנימין נתניהו. נגמרו התירוצים, נגמרו הספינים. השבוע יצע המרצע מהשק: כל מטרתו של נתניהו לשרוד", חתם פרץ את דבריו

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ציינה בדבריה, "המלצה להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן בעבירות חמורות על טוהר המידות מחייבת התייחסות ואמירה ברורה. חזקת החפות העומדת בפני איש ציבור אינה אותה חזקת חפות העומדת לאזרח מן השורה. למשרת ציבור נדרשות אמות מידה גבוהות יותר, לכן מי שנגדו עומד כתב אישום על עבירות פליליות, לא יוכל להמשיך ולעמוד בתפקידו, בטח אם הוא צריך להגן על חפותו בבית המשפט".

"אנחנו כמדינה עם הרבה מאוד אתגרים, צריכים ראש ממשלה במשרה מלאה. ראש ממשלה שנאלץ לקיים מערכת על חפותו יאלץ לבלות הרבה מאוד זמן עם הסנגורים שלו, בבתי המשפט, ובכל מה שנוגע לכך ולא יוכל להתמודד, גם אם היה סופרמן, מול הבעיות הבוערות של החברה הישראלית. אני רוצה להאמין שראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה ויתפטר", הוסיפה