הרמטכ''ל כוכבי והרמטכ''ל האמריקני
הרמטכ''ל כוכבי והרמטכ''ל האמריקניצילום: דובר צה"ל

שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, חשף בכנס של ארגון יהודי כי הרמטכ"ל אביב כוכבי והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת תומכים ביוזמה להקים ברית הגנה בין ישראל לארצות הברית.

על פי הדיווח באתר גלובס, דרמר אמר "לעונג לי לעבוד עמכם על ברית הגנה הדדית (בין שתי המדינות)... זה מיזם שאני תומך בו נמרצות. זה מיזם שנהנה מתמיכת ראש הממשלה נתניהו, מתמיכת הרמטכ"ל המכהן אביב כוכבי, ותמיכת ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. דיברתי ישירות עם שלושתם על סוגיה זו ושלושתם תומכים ברעיון".

דרמר הוסיף: "הסכם ההגנה עם ארה"ב יתרום שלושה דברים: היא ייתן ביטוי רב-עוצמה לברית בין שתי המדינות; הוא יספק שכבת הרתעה נוספת נגד האיומים הקיצוניים ביותר שמולם ניצבת ישראל ובכך יקדם ביטחון ויציבות; והוא יספק בסיס לשדרוג דרמטי של היחסים בין ישראל לארה"ב".

"ישראל תוסיף להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב ב-50 השנים הבאות בגלל שתי סיבות, ביטחון וטכנולוגיה", אמר שגריר ישראל בארצות הברית.

כזכור, יום לפני הבחירות האחרונות לכנסת סיפר הנשיא טראמפ על היוזמה שעלתה בשיחת טלפון עם ראש הממשלה נתניהו. "שוחחתי היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו על האפשרות של קידום ברית הגנה הדדית בין ארה"ב לישראל שתבסס עוד יותר את היחסים הכבירים בין שתי המדינות", צייץ טראמפ ב-16 בספטמבר.