גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהוFlash 90

בשיחות סגורות שנערכו בכנסת נידון מתווה חדש להקמת ממשלה בשבועיים הקרובים, שמטרתו למנוע בחירות שלישיות.

על פי המתווה שפרסמה דפנה ליאל בחדשות 12, נתניהו יכהן 5-6 חודשים נוספים כראש ממשלה - חודשים שממילא היה מכהן לו היו בחירות - ולאחר מכן הוא יוחלף לשנתיים על ידי כחול לבן. בסוף הקדנציה הליכוד יקבל את היתרה. ‎

היתרון במתווה הזה מבחינת נתניהו: יישאר יו"ר הליכוד ויימנע מפריימריז‎. השאלה הגדולה היא האם בכחול לבן יסכימו לשבת אפילו יום אחד תחת ראש ממשלה עם כתב אישום.

מוקדם יותר היום (שלישי) הזהירה יו"ר הימין החדש איילת שקד ממערכת בחירות שלישית שעלולה למנוע לחלוטין את האפשרות שהמחנה הלאומי ירכיב את הממשלה הבאה.

"אנו עושים כל מאמץ למנוע בחירות. ההערכה היא שבחירות נוספות יחלישו את הימין. יש סכנה ריאלית שבבחירות הבאות, אם יתקיימו, השמאל והערבים יגיעו ל-61״, אמרה ח''כ שקד בטקס חנוכת כיכר על שם יצחק שמיר ז"ל בעיר שדרות.

אתמול הכריז שר הביטחון ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט כי המפלגה תתמודד באופן עצמאי אם יהיו בחירות נוספות, ''אם אנחנו נקלעים למערכת בחירות בניגוד לרצוננו - מפלגת הימין החדש תתמודד כמפלגה עצמאית לכנסת.

''אני כבר עדכנתי את ראש הממשלה, הוא מודע, אנחנו רצים כמפלגה ונהיה פתוחים לחיבורים. נעשה מה שנכון למדינת ישראל. הימין החדש חוזרת למרכז המפה בגדול", אמר בנט.