787 של אל על
787 של אל עלצילום: יוחאי מוסי

חברת אל על פרסמה היום (רביעי) דוחות כספיים מהם עולה כי סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2019 עם רווח של 27 מיליון דולר.

כמו כן, החברה הודיעה על הגדלת צי מטוסיה בשלושה מטוסים נוספים מסוג NG 737-800, ועל כוונתה לבצע טיסות ניסוי ישירות לאוסטרליה על מנת לבחון התכנות לביצוע טיסה ישירה למלבורן.

הטיסות יבוצעו במהלך הרבעון השני של שנת 2020 לראשונה בהיסטוריה, טיסה ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה (בכפוף לאישורים רגולטוריים) במטוס דרימליינר.

אל על מדווחת מדווחת ברבעון השלישי של 2019 על גידול של כ- 8% בהיצע המושבים, עלייה של כ- 6.5% בתנועת הנוסעים ועלייה של 2% בנתח השוק.

בתום הרבעון השלישי פעלו בצי החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9 "דרימליינר". ארבעה מטוסים נוספים מדגם 787-8 יתווספו לשורות החברה עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 ובכך החברה צפויה לסיים את תוכנית ההצטיידות.

למרות התחרות בשוק התעופה, ההכנסות ברבעון גדלו לכ-647 מיליון דולר. הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו בכ-505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד וזאת למרות הגידול של 8% במושב ק"מ זמין (ASK).

הוצאות הדלק פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, הן כתוצאה מירידת מחיר הדס"ל בשוק והן כתוצאה משימוש במטוסים החדשים היעילים מדגם 787-9.

הכנסות אחרות הסתכמו ברבעון ב-5.5 מיליון דולר ונבעו ממכירת מטוס 767-300 שיצא משירות, זאת לעומת הכנסות בסך של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל תקבולים מביטוח.

הרווח לפני מס הושפע לרעה בכ- 4.5 מיליון דולר בשל יישום תקן החשבונאות IFRS16 אשר הגדיל את הוצאות המימון בכ- 12.5 מיליון דולר והקטין את הוצאות ההפעלה בכ-8 מיליון דולר.

הרווח לפני מס ברבעון הסתכם 35 מיליון דולר, בהשוואה לרווח לפני מס בסך של כ-54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הושפע מעליה בהוצאות המימון וגידול בהוצאות השכר, בעיקר בשל ירידה בשיעור ריבית ההיוון של ההתחייבויות האקטואריות.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-27 מיליון דולר, בהשוואה לרווח הנקי בסך של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDAR ברבעון הסתכם בכ-140 מיליון דולר בדומה לרבעון מקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ 1.66 מיליארד דולר, עליה קלה בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד; ההפסד בתקופה הסתכם בכ 28 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך של כ 21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%. צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר ולראשונה ירד הגיל הממוצע של המטוסים מתחת לעשר שנים. המוצר שלנו משתפר ואנו עדים לגידול מתמיד בשביעות רצון לקוחותינו.

''כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף''.

אוסישקין הוסיף, ''ברצוני להודות לקהל לקוחותינו על האמון בחברת אל על. אני משוכנע כי אל על תמשיך להעניק ללקוחותיה שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים. אנו עושים הכל כדי שהלקוח ייבחר בנו בכל פעם מחדש. אני מביע הערכה מיוחדת לאנשי אל על, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות ובמסירות ושותפים למאמץ המיוחד להצלחת החברה".

סמנכ"לית הכספים, דגנית פלטי: "החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח, כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל בשוק ומירידה בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה וזאת על אף הגידול של כ- 8% בפעילות, בעיקר עקב הפעלת המטוסים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק.

''יישום לראשונה של התקן החשבונאי 16 IFRS הרע את תוצאות החברה ברבעון בסך של 4.5 מיליון דולר, ובתשעת החודשים בסך של כ-14.5 מיליון דולר. החברה חתמה על עסקה במבנה JOLCO למימון המטוס הראשון מדגם 787-8 שצפוי להתקבל בסוף השבוע. המימון בסך של 125 מיליון דולר כולל הלוואה בסך 106 מיליון דולר מבנק זר לתקופה של 12 שנים וסכום נוסף של 19 מיליון דולר במטבע יין יפני שיועמד על ידי חברה יפנית. יתרת החוב תיפרע לאחר עשר שנים בסכום מוסכם מראש של 45 מיליון דולר", אמרה פלטי.