איציק דנינו, ראש עיריית אופקים
איציק דנינו, ראש עיריית אופקיםצילום: דוברות

אנו עומדים בימים אלו בפני מציאות שטרם ידענו כמותה, כתנועה וכמדינה.

לצערנו, הנסיבות המשפטיות שנוצרו מונעות מראש התנועה להקים ממשלה, ולאחר ששני ניסיונות קודמים לעשות זאת כשלו, מדינת ישראל צועדת בעיניים פקוחות לעבר מערכת בחירות שלישית, מהלך שכולנו מודעים להשלכות ההרסניות שלו לנו, כחברה וכמדינה.

כנבחרי ציבור מוטלת עלינו החובה לגלות אחריות לאומית, לראות אך ורק את טובת הציבור לנגד עינינו ולפעול למענה.

כמו רבים מאיתנו, גם אני כואב את המצב המשפטי המורכב אליו נקלע ראש הממשלה שלנו.

כאיש הנגב, אני יכול להעיד ממקור ראשון מה גדולה תרומתו של ראש הממשלה לפיתוח הנגב, לחיזוק וביסוס מעמדו, מה גדולה תרומתו למען מדינת ישראל בשורה של תחומים - ביטחונית, מדינית וכלכלית.
אין לי ספק שמדינת ישראל חבה חוב גדול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגם אני מקווה ומייחל בכל מאודי שיצליח להוכיח את חפותו בבית המשפט, ושישוב לנהל את ענייני המדינה.

עם זאת, איננו יכולים לעצום עיניים נוכח המציאות ולהסתכן באבדן שלטון הליכוד והימין, החיוני למדינה ולנו, ראשי הערים של הליכוד.

כמפלגה הדוגלת בערכי הדמוקרטיה, ראוי שנאפשר לראש הממשלה למצות את כל האפשרויות על מנת לנסות להקים ממשלה רחבה ויציבה ככל הניתן בימים שעוד נותרו לכך, ולהימנע מבחירות שלישיות, אך אם הדבר לא יעלה בידו, עלינו לפעול בהקדם לקיומה של מערכת בחירות פנימית לבחירת יו"ר חדש למפלגה, זה הדבר הראוי והנכון ביותר לעשותו בשעה קשה זו.

מוטלת על כתפיו של מנהיג המפלגה החדש שייבחר אחריות כבדה. לא כל אחד יכול לקחת על עצמו את המשימה הגדולה הזו, אך יש אדם שאני מוקיר ומעריך ומאמין שיש לו את היכולת, הכישורים, הידע והניסיון הנדרשים כדי להוביל את התנועה ואת המדינה לחוף מבטחים, והוא חברי היקר, ח"כ גדעון סער.
גדעון בעל ניסיון פוליטי עשיר, ידוע ברוחו הטובה ובכישרונו הרב לחבר אנשים, אדם אחראי ושקול, שאין לי ספק שיהיה האדם הנכון במקום הנכון.

גדעון יוכל לחבר את הקצוות הפוליטיים, וליצור את החיבורים הנדרשים כדי לחלץ את כולנו מהתסבוכת הפוליטית אליה נקלענו, להקים ממשלה רחבה ויציבה, ולשוב לטפל בכל הנושאים הבוערים העומדים על סדר יומה של המדינה, ויש לא מעט כאלה.

אני נחוש לפעול לבחירתו של גדעון סער לתפקיד יו"ר המפלגה וקורא גם לכם לעשות זאת, מתוך דאגה כנה ואמיתית לעתידה של התנועה, לעתידו של העם, לעתידה של המדינה ולטובת המשך פיתוחה ושגשוגה של העיר אופקים והנגב כולו.