מסוק היסעור בוער
מסוק היסעור בוערצילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

11 לוחמי יחידת העילית ''שלדג'' ושלושה אנשי צוות אוויר היו במסוק היסעור שביצע שלשום (שני) נחיתת אונס בדרום אחרי שהתלקח באוויר.

בחדשות 12 פורסמו עדויות של הלוחמים שהיו משוכנעים שהם לפני התרסקות. "טסים, אחרי איזה רבע שעה טיסה אני פתאום שומע 'בום', מרים את הראש, רואה גיצים ואש בכל החלון", סיפר אחד הלוחמים.

"אמרתי 'אני לא מאמין פגע בנו טיל, אני מסיים את החיים, זהו'... כולם מסתכלים אחד על השני וזה, אמרתי 'יו אני לא מאמין, ככה לסיים את החיים'. ישבתי הכי קרוב לטייסים ו... אחד לידי, הוא צועק 'נחיתת אונס! נחיתת אונס! תחזיקו חזק'.

"מחזיק חזק, כל המטוס התמלא עשן וריח של שרוף", שיחזר הלוחם. "המכונאי טס כזה קדימה, התיישב עם הטייסים. כולנו היינו בפאניקה, מסתכלים אחד על השני... ואז אמרתי "די! די! תהיה חזק, תחזיק אתה שורד את זה".

המסוק היה בטיסת אימונים בדרום, בשעות הערב. חלק מהלוחמים היו משוכנעים שהם נמצאים תחת מתקפת טילים מעזה. "ניסיתי להבין מה זה, כנראה פגע בנו טיל או משהו כי היה בום והמסוק רעד... אז אמרתי, לא יודע אולי מעזה או משהו, או טעות של אימונים, או שאולי התפוצץ לידנו או אולי נור של המסוק בטעות לא יודע, חשבתי על כל הדברים האלה. אחרי חמש שניות הבנתי שבאמת קורה משהו כי כולם בלחץ".

"אמרתי שני לא מאמין שככה אני הולך לסיים את החיים שלי, כאילו מה זה אמיתי? זה באמת קורה? ואז אחרי זה נכנסתי דווקא לקטע טוב. אמרתי 'יאללה תחזיק הכי חזק שאתה יכול'. הוא גם אמר נחיתת אונס אז הבנתי שהוא כאילו מנסה לנחות".

על פי הדיווח בחדשות 12, ארבעים ושתיים שניות עברו מהרגע שבו התגלתה התקלה הטכנית ועד לנחיתת האונס המוצלחת. המסוק נגע בקרקע, הלוחמים נמלטו ממנו ורגעים לאחר מכן המסוק התפוצץ ונשרף כליל.

"טסנו, רצנו איזה 200 מטר ספרינט מהמסוק, ואז כאילו כולם מגיעים, מתחילים להתחבק וזה. אתה מבין שיצאת מזה... אמרתי לו (לטייס) תודה רבה אחי, הצלת לנו את החיים", שיחזר אחד הלוחמים.

כזכור, מפקד חיל האוויר החליט על קרקוע מערך היסעורים עד לסיום התחקיר. לפי מי שהתברר עד כה, המסוק טס בגובה של כ-170 מטר כשהטייסים הבחינו בתקלה טכנית שגרמה להופעת אש במנוע. בתוך פחות מדקה הצליחו הטייסים להנחית את כלי הטיס.

תיעוד: מסוק היסעור עולה באשדוברות המשטרה