ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

סאטמר הבריטית עם ג'רמי קורבין? לאחר מכתבו החריף של רבה של בריטניה נגד יו"ר מפלגת הלייבור, מבהיר אחד מרבני סאטמר כי המכתב לא נכתב על דעתה של הקהילה החרדית המקומית.

כזכור רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס פרסם ב'טיימס' הבריטי מאמר בו כתב כי "הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה" מחשש שקורבין ייבחר לראשות הממשלה.

בתגובה לדברים פרסם הרב מאיר וויינברגר, דיין בחסידות סאטמר המקומית, מכתב הבהרה המייצג את רבני סאטמר הבריטים, ובו הוא הודף את אמירותיו של מירוויס.

בפתח מכתבו, שפורסם באתר החרדי 'בחדרי חרדים', הוא משבח את תמיכתו של קורבין בקהילה היהודית.

"אנו כותבים מטעם הוועד המנהל של ארגון יהודי אירופה המאוחדת ביחס להצהרה מטרידה בצורה חריגה שדווחה היום בתקשורת, בטענה כי הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה בגלל הסיכוי לניצחון במפלגה בבחירות הכלליות הקרובות. בבקשה תדע שאנו דוחים ומגנים באופן מוחלט את ההערות הללו, שאינן מייצגות את דעותיהם של היהודים החרדים החיים בבריטניה", הבהיר.

עוד הוסיף: "אנו מאמינים כי קביעות כאלה נובעות מתעמולה עם סדר יום פוליטי ואידיאולוגי. סדר יום שמנוגד באופן קיצוני לערכים יהודיים בסיסיים, כמו גם לדעותיהם של רבבות יהודים בקהילה שלנו".

"נכון לעכשיו אנו גם מעבירים את הכרת התודה שלנו על הזדהות עם הקהילה היהודית לאורך שנים רבות, ומקבלים בברכה את הבטחותיך כי מפלגת העבודה תעשה כל מה שצריך כדי להגן על אורח החיים היהודי, ולהגן על זכויותינו לעסוק בדתנו. על כל אלה אנו מנצלים את ההזדמנות הזו לומר: תודה! מר קורבין".

הבחירות בממלכה יתקיימו בעוד כשבועיים כשרובה המוחלט של הקהילה היהודית מתנער מקורבין.