הכנסת ספר תורה לכלא
הכנסת ספר תורה לכלאצילום: שב״ס

אגף תורני חדש נחנך השבוע בבית הסוהר ׳איילון׳ ובו 80 מקומות כליאה העומדים בתקן בג״צ "מרחב מחיה" שקבע שטח מינימלי של 4.5 מ"ר לאסיר.

בניית האגף החדש במשך שנה וחצי ובו 2 מדרשות חדשות המאפשרות כיתות מרווחות למגוון שיעורים וקבוצות תקון שיועברו על ידי רבני שב״ס ומתנדבים.

הבניה החדשה משתלבת ברפורמת הכליאה שמוביל שירות בתי הסוהר המכוונת לקיום רצף טיפולי וקשר עם הקהילה שמתחיל בתוך החומות ומוביל החוצה לאחר יום השחרור.

הרב הראשי של שב"ס, גנ"מ הרב עופר אלמליח, ציין "האגף התורני החדש מרחיב את יכולת הטיפול והקשב לאסיר. אמרו חז״ל: 'תורה נאה בכלי נאה' ואין ספק שהאגף הוא כלי נאה שתהיה בו תורה נאה ותהליכי שיקום נאים שיובילו להשתלבות נאה של האסירים בקהילה לאחר שחרורם".

האגף התורני מתנהל בצורה קהילתית. האסירים מתרגלים דאגה הדדית, כבוד הדדי ומעורבות. מדובר בכלים הצפויים לעזור להם להשתלב בקהילה מחוץ לבית הסוהר וכפי שמראה מחקר שפורסם לאחרונה, מדובר בתהליך של רכישת כישורי חיים המפחית את הפשיעה החוזרת.

את פתיחת האגף ליווה טקס שמח וחגיגי של הכנסת ספר תורה חדש למדרשה, במעמד קציני הפיקוד הבכיר של שב״ס ומחוז מרכז. את טקס הכנסת ספר התורה ליוו בשירה הזמרים מוטי שטיינמץ ואהרל׳ה סאמעט שהגיעו ביחד עם עוד 40 מתנדבים לשמוח ולשמח יחד עם סגל סוהרי בית סוהר ׳איילון׳ ואסירי האגף.