סילברשטיין: מקווה שהמחבל ירקב בכלא

חיים סילברשטיין הגיע היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי בעופר כדי לפגוש פנים אל פנים את המחבל עוסאם ברגותי שהורשע ברציחת נכדו התינוק עמיעד ישראל איש רן הי"ד, בפציעת בתו שירה וחתנו עמיחי, וברציחתם של סמ"ר יובל מוריוסף וסמל יוסף כהן.

"אחרי חודשים רבים המחבל הודה במעשה וישלח לכלא", סיפר סילברשטיין, "אנחנו שמחים מאוד שהמחבל הודה ולא צריך לעבור עוד תהליכים משפטיים ודיונים בראיות. אנחנו מקווים שהוא יירקב בכלא. חבל שהוא לא נהרג במהלך התפיסה שלו כמו אחיו שנהרג בזמן שניסה לברוח בעת המעצר".

התלבטתם האם לבוא לבית המשפט ולהביט במחבל המתועב?

"היה לי מאוד קשה. פעם שנייה שאני רואה את המחבל שירה על בתי ורצח את נכדי. הרגשתי סלידה וגועל שאני רואה אותו, מה גם שהוא יושב שם מבסוט מעצמו ומחייך. אבל חשוב לי לבוא ולראות שנעשה צדק".

אתם מצטרפים לדרישה של משפחות שכולות רבות שדורשות עונש מוות למחבלים?

"אנחנו בהחלט חושבים שיש להגביר את ההרתעה ובין היתר גם להטיל עונש מוות. אנחנו דורשים מכל הרשויות להגביר את ההרתעה גם על ידי הריסת בתים וגירוש משפחות ושהמחבלים לעולם לא יראו אור יום".

איך אתם מתמודדים כמשפחה מאז הפיגוע?

"התמודדות שלנו היא בכמה מישורים מאז הפיגוע. אנחנו מחכים שהילדים שלנו יחלימו וזה תהליך מתמשך וקשה. גם התהליך הנפשי קשה ובא לידי ביטוי יום יום, וגם בתהליך המשפטי אנחנו מחכים שיעשה צדק".