בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

פרקליטות מחוז דרום הגישה בצהריים (חמישי) לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד זיאד אעביד, פלסטיני תושב יו"ש, בגין גרם מוות ברשלנות וכניסה לישראל שלא כחוק.

על פי כתב האישום, אעביד שהה בארץ ללא אישור שהייה כדין. הוא ואם התינוקת היו בני זוג, אשר התגוררו יחדיו וגידלו יחד את התינוקת שהיתה כבת 10 חודשים, ונולדה לאם מקשר קודם.

ב-20 באוקטובר בסביבות השעה 21:00 יצאה האם מהבית והשאירה את התינוקת בהשגחת אעביד בביתם. בשלב מסוים נחבלה התינוקת באורח קשה בראשה בעודה תחת השגחתו המלאה של אעביד, באופן שאיננו ידוע.

בשלב כלשהו הבחין אעביד שהתינוקת במצוקה נשימתית כשעיניה מגולגלות כלפי מעלה והיא מפרכסת. אז הוא יצא מהבית כשהוא מחזיק בידו את התינוקת כשהיא ללא הכרה, ללא נשימה וביקש עזרה מהשכן.

השכן ביצע החייאה בתינוקת עד להגעת כוחות ההצלה למקום, אשר המשיכו לבצע בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת. שלושה ימים אחר כך היא נפטרה.

כאשר שמע אעביד שהמשטרה הוזמנה הוא נמלט מהאזור ונתפס למחרת בשעות הצהריים כשהוא מנסה להימלט מישראל.

בפרקליטות מציינים, "במעשיו אלו הנאשם, בהיותו אחראי לשלומה ובריאותה של המנוחה, ובהיותו מי שנטל על עצמו להשגיח עליה בהעדר אימה, הפר את חובותיו אלו, לא השגיח כראוי על המנוחה כשעקב מחדלו זה גרם ברשלנות למותה של המנוחה וכן, שהה בישראל בניגוד לחוק".