מאמן הנבחרת אנדי הרצוג. דרדר את הנבחרת?
מאמן הנבחרת אנדי הרצוג. דרדר את הנבחרת?צילום: פלאש 90

ההתדרדרות נמשכת. בחודש נובמבר 2008 הגיעה נבחרת הכדורגל של ישראל לאחד מרגעי השיא שלה במיליניום הנוכחי.

היה זה כאשר זו דורגה במקום ה-15 בעולם על ידי ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, לאחר קמפיין מוקדמות היורו הטוב ביותר שלה.

היה זה קמפיין מוקדמות יורו 2008, אז השיגה נבחרת הכדורגל של ישראל תחת אימונו של דרור קשטן 23 נקודות בתצוגות כדורגל גדולות ועם ניצחונות בבית ובחוץ על נבחרות רבות, כולל ניצחון ביתי בתוצאה 1:2 על רוסיה החזקה.

לצערה זה לא הספיק אז להעפלה לשלב הפלייאוף, אך כן לעליה לראשונה בתולדותיה לדרג השני באירופה שהעניק לה גם מקום גבוה במיוחד בדירוג העולמי של פיפ"א - המקום ה-15.

11 שנים אחרי, היום (חמישי) פרסמה פיפ"א את דירוג נובמבר 2019 בו התדרדרה ישראל אל המקום ה-93, רחוק מאוד מדירוג השיא מלפני 11 שנים.

על אף ההעפלה ההיסטורית שלה לאחר 20 שנה לפלייאוף המוקדמות, בדירוג פיפ"א ישראל רק הלכה לאחור, זאת בשל קמפיין מוקדמות היורו 2020 אותו סיימה עם שני הפסדים רצופים ותוצאות רעות.

סיום הקמפיין הרע דרדר את ישראל 4 שלבים מהמקום בו הייתה בדירוג הקודם וכעת זו רחוקה מרחק 6 שלבים בלבד מההישג השלילי ביותר שלה והמקום הנמוך ביותר בו הייתה בדירוג העולמי - המקום ה-99 בינואר 2018.

את ישראל עברו נבחרות קטנות וקיקיוניות דוגמת נבחרת לבנון, מדגסקר וקונגו. רק הופעה היסטורית והיסטרית בפלייאוף העליה אל היורו בחודש מרץ הקרוב, יעצור את ההתדרדרות של נבחרת ישראל בדירוג פיפ"א.

מול סקוטלנד שעלתה 3 מקומות אל המקום ה-50 שתחכה בחצי הגמר, נורבגיה שבמקום ה-44 וסרביה שבמקום ה-29, זה יהיה לה קשה מאוד.