נתניהו וראשי הרשויות מיו"ש
נתניהו וראשי הרשויות מיו"שצילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם ראשי מועצת יש״ע בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

הממשלה תאשר ביום ראשון הקרוב סיוע תקציבי בסך 40 מיליון ש״ח עבור מרכיבי ביטחון והצלה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

ראש הממשלה בישר בפגישה לראשי הרשויות על החלטתו ואמר "זהו יום של שתי בשורות. קודם כל, הרסנו את הבתים של הרוצחים השפלים של דביר שורק ז"ל. קודם כל לפגוע באלה שפוגעים בנו. שנית, אנחנו ממשיכים לעבות את ההתיישבות ולעזור לה. הם לא יעקרו אותנו מכאן".

בהמשך להחלטות קודמות, יועבר מענק ביטחוני חד פעמי בהיקף של 34.5 מיליון ש״ח כתקציב תוספתי ייעודי במסגרת הקריטריונים שנקבעו. כמו כן, יועבר תקציב ייעודי לתגבור תחנות הזנקה של עזרה ראשונה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בסך 5.5 מיליון ש''ח.

בהחלטה נוספת שתעלה לאישור השרים יוחלט על העברה של 3.6 מיליון ש״ח לטובת המשך הפעלת מרכזי החוסן ביהודה ושומרון.

מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, פירט: "ביום ראשון תאושר החלטת הממשלה לפיה יוקצו 34.5 מיליון לצרכי הביטחון של היישובים ביהודה ושומרון. בנוסף לכך, יוקצו 5.5 מיליון שקלים לטובת מד"א ביהודה ושומרון, וכן עוד כ-4 מיליון שקלים נוספים עבור מרכזי החוסן ביהודה ושומרון, במסגרת ההתמודדות הלא פשוטה והיומיומית שהם שמתמודדים איתה ובמסגרת הגידול ביהודה ושומרון".

נתניהו הוסיף על דברי פרץ: "במסגרת שמירה על החיים והביטחון של כל אחד ואחד מהאחים שלנו שם''.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני הודה לראש הממשלה, ''אתה שוב פעם מוכיח את הנאמנות שלך, את הנחישות שלך ואת ההתמדה שלך בפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. אני רוצה גם להודות למנכ''ל משרדך על העזרה בקידום הכספים לצרכי הביטחון ומרכזי החוסן, וגם למד''א. אנחנו סומכים עליך, אנחנו מודים לך על העזרה שלך בתחום ההתיישבות, ומחזקים את ידיך".