נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

מאז הכריז גדעון סער על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד, קבעו שורה של סקרים כי כוחו של הליכוד נחלש משמעותית בהובלתו.

סקר חדש שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל ב־103fm מגלה כי גוש הימין בראשות סער מגיע ל־60 מנדטים - שלושה מושבים יותר מאשר אותו גוש כשבנימין נתניהו עומד בראשו.

על פי הסקר, שערך מכון מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ל־33 מנדטים לו הבחירות היו מתקיימות היום. עם סער בראשו, הליכוד מגיע ל־28 מנדטים, 5 מנדטים פחות.

עם זאת, הקולות הנודדים בתוך הגוש מגדילים את כוחו: הימין החדש מכפיל את כוחו מ־6 ל־12 מושבים, ש"ס מתחזקת מ־9 ל־11 מנדטים ויהדות התורה עולה מ־8 ל־9 מושבים.

צילום: 103FM
צילום: 103FM

על פי כל ההערכות, תרחיש פריימריז הבזק בליכוד ירד מהפרק, ולכן נתמקד בשאר התוצאות בהנחה שנתניהו הוא מועמד הליכוד בבחירות הקרובות: מול 33 המנדטים שלהם הוא זוכה בסקר זה, מגיעה כחול לבן לנתון של 35 מושבים. הרשימה הערבים המשותפת רושמת נתון של 13 מנדטים, והעבודה־גשר והמחנה הדמוקרטי עם 4 מנדטים לכל אחת.

ומה עם ליברמן? בכל אחד מהתרחישים נותר איתן כוחה של מפלגת ישראל ביתנו בראשותו, עם 8 מנדטים בתרחיש נתניהו או 9 מנדטים בתרחיש סער - ועם היכולת להטות את המשקולת לכל אחד מהצדדים, גם אחרי הבחירות הבאות. מחפשים הכרעה ברורה? כזו לא נראית באופק, גם אם נלך לקלפיות בפעם השלישית בתוך פחות משנה.

צילום: 103FM
צילום: 103FM

הסקר נערך היום (ה') באמצעות פאנל אינטרנטי קיים, בקרב מדגם אקראי־הסתברותי של 481 משיבים, המייצגים את כלל האוכלוסייה הישראלית הבוגרת, בגילי 18 ומעלה. טעות הדגימה האפשרית עומדת על 4.1 אחוזים בקירוב, ביחס לאומדנים השונים.

התוצאות המלאות, הניתוחים והפרשנויות - מחר (ו') ב־09:00 בתוכניתו של ניסים משעל ב־103fm.