אולפן רדיו
אולפן רדיוצילום: איסטוק

חדשיר | יומם | ניר כהן

כבר עשרים שנה, מאז חדשירו הראשון שיצא אי שם בתחילת שנות האלפיים, חולם ניר כהן, מוזיקאי סרוג מוכשר, על שיבה לעשייה מוזיקלית.

ואיזה כיף להגשים חלום – בשירו הפשוט, החדש והמקסים, 'יומם', חוזר כהן לעניינים. כהן משתמש בפסוק מוכר ונדוש, אמנם אינו משלב בו גיוון לירי מקורי, אבל הוא מחפה על כך בלחן עם ניחוח ישן, סטייל מתי כספי-גידי גוב, בעיבוד מקורי, דייקני ומוקפד ובמהלכים הרמוניים ייחודיים. גם בווקאליות הבוגרת והעדינה של כהן ניכרת השפעת הלבושים המוזיקליים של הסטייליסטיים הישראליים הנ"ל.

השיר זורם ונעים לאוזן, התזמור ברקע מושלם, קצת חסרה קרקע ווקאלית לדאות מעליה ולנחות עליה, כאשר מלבד תחילת השיר כמעט לכל אורכו השירה גבוהה, מתאמצת ומתמקדת סביב העשירונים העליונים במנעד גרונו של כהן, מה שיוצר אי דיוקים דקיקים פה ושם.

בזכות הכישרון, בזכות הסגנון ובזכות השפע המוזיקלי, ניר כהן יכול להצטרף בקלות לפלייליסט הישראלי-עברי של המגזר הדתי לאומי בפרט ושל עם ישראל בכלל.

חדשיר | נחכה לך נתן גושן וישי ריבו

שני חברים הוציאו סינגל, בים בם בום.

כשהחברים הכי פוטוגנים באינסטגרם המקומי והכי טובים בפלייליסט הישראלי יוצאים להרפתקה מוזיקלית ביחד ומזמינים אותנו להאזין, מי לא יצטרף?

אז שמנו אוזניות וניסינו להתחבר למה שבתוך יום ורבע יהפוך מספר אחת בסרטונים החמים ביוטיוב, צלצול הטלפון של חצי מדינה, נעימת הרקע בסופר השכונתי והשיר שיתנגן כשתכנסו לרכב ותדליקו את הרדיו, בכל שעה ביום.

ובכן, הכצעקתה? קודם כל כן. לשמוע את האמנים המוכשרים האלו, השמיים והארץ שיוצרים ביחד רקיע חדש, זה כבר מעדן לחוש השמע; שומעים את החיבור שלהם וביניהם, החספוס של נתן, הענניות של ריבו, מקשיבים למילים היפות של גושן שקצת מאגדות קיצ'יות מכל המינים האמוניים ומכל סוגי השורות בשירי ריבו ('הלב שלי' למשל), חנן בן ארי ('דור') וטקסטי רבי נחמן מברסלב.

הקצב קצת מתפספס ומוריד את עצמת הלהט בלהיט. כמו גם צבעיו של ריבו, הן הליריים והן הווקאליים, שמיטשטשים במעונו המוזיקלי של 'בעל הבית' גושן. ובכל זאת, בסוף מדובר בשיר קצרצר שממשיך למשוך את הפלייליסט הישראלי מעלה, ומכוון את לבבות ישראל פנימה.