תהפוכות רבות עוברות בימים אלו על העולם הערבי, לרבות איראן ועיראק, שגובות קורבנות רבים בגוף ובנפש.

הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי (חדשות 13) שוחח עם ניסים משעל ב-103fm ושיתף בפרטים נוספים על המצב הבעייתי.

"זו מחאה יוצאת דופן שחשוב להתבונן בה כי היא מראה עד כמה השלטון האיראני לחוץ מהשלטון העיראקי. המונים עיראקים מסתערים אחר הקונסוליה האיראנית, שורפים את המבנה ואומרים 'איראן החוצה'. איראן משתלטת על עיראק, והופכת אותה למדינת חסות", אמר יחזקאלי, "יש אנשים רעבים בגלל המדיניות הזו, והם לא שותקים. הם יוצאים החוצה. תאר לך כמה אומץ צריך בעיראק בכדי לצאת כנד הפטרון השיעי".

כשנשאל מי מוביל את ההפגנות האלה השיב יחזקאלי שלא מדובר רק בצעירים, "מדובר בכל שכבות החברה, לא סתם קוראים לזה אינתיפאדת הדלק והבנזין. תראה כמה זעם יש להם, ולמרות הכל אי אפשר יהיה לסלק אותם כי האיראנים ידכאו את ההפיכה הזו ביד רמה. ההפגנות באיראן ובעיראק יכולות לערער את שלטון האייתולות, ובסוף אנשים יצאו לרחובות ביתר שאת".

עוד הוסיף: "אני חושב שזה יימשך ככל שהסנקציות ימשיכו, ועלינו לנצל את ההפגנות בכדי להכות באיראן. אנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להיות השכנים שלנו בגבול סוריה, הרי את מה שהם עושים בעיראק הם יעשו גם בסוריה, ויפה שעה אחת קודם - בין אם איראן נמצאת במצב טוב או לא.

''מדינת ישראל חייבת להיות על המשמר, עלינו ליזום ולתקוף. האלמנט השיעי לא תופס יותר, יש סדר עדיפויות אחר, הדור הצעיר אומר 'דת בסדר, אבל קודם כל כלכלה'".