אוהדי בית"ר. 100% הצלחה בבלומפילד המחודש
אוהדי בית"ר. 100% הצלחה בבלומפילד המחודשצילום: פלאש 90

בלאק פרדי. הפעם האחרונה שנפגשו בית"ר ירושלים והפועל תל אביב במסגרת המחזור ה-11 של ליגת העל בכדורגל, הייתה לפני 33 שנים, אז ניצחה בית"ר ירושלים את היריבה האדומה מת"א בתוצאה 1:0 באצטדיון בלומפילד, בעונה בה זכתה לראשונה בתולדותיה באליפות המדינה בכדורגל.

33 שנים אחרי, הערב (ראשון) שוב הגיעה בית"ר לאצטדיונה הביתי של הפועל תל אביב, אצטדיון בלומפילד ושוב יצאה ממנו עם ניצחון 1:0 קטן שמקרב אותה משמעותית אל עבר צמרת טבלת ליגת העל בכדורגל, אם כי אליפות היא בהחלט רחוקה מלזכות בה העונה.

אמנם שתי הקבוצות כבר לא מעט שנים לא חלק משמעותי בצמרת טבלת הליגה כשלמעשה בעונה שעברה שתיהן נפגשו בפלייאוף התחתון, אך היריבות בין השתיים - על המגרש ומחוצה לו, תמיד גרמו למשחק בין השתיים להיות מלא עניין ומתח וכזה גם היה הערב.

הירושלמים פתחו את המשחק נהדר ובדקה ה-25 באו אל שכרם כשפרדי פלומיין הצרפתי שיובש תקופה ארוכה ומיעט לשחק בשל בעיות משמעת רבות, כבש שער מרגש ושמח עבורו במיוחד במשחקו הראשון שבו פתח לאחר תקופה ארוכה.

הירושלמים לחצו ולחצו על שערה של הפועל ת"א ולא היו רחוקים מלכבוש שערים נוספים אך אל ההפסקה ירדו ביתרון שברירי ומזערי. עד כמה מזערי ושברירי? הפועל עלתה בטירוף למחצית השניה, בית"ר כאילו לא חזרה מההפסקה והמומנטום השתנה. הצלה מדהימה של טל בן חיים הבלם בדקה ה-93 יחד עם יכולת טקטית גבוהה של שחקני בית"ר, שמרה על התוצאה ובית"ר חגגה ניצחון שני בבלומפילד המחודש ותוקעת יתד חזק במקום הרביעי בטבלת הליגה כשהיא עם 19 נקודות.

הפועל תל אביב שלא ניצחה בבית את בית"ר מאז ינואר 2014, רושמת הפסד נוסף מול הקבוצה מהבירה ונותרת במקום ה-10 עם 11 נקודות בלבד, 3 בלבד מהקו האדום המוביל לליגה השניה בסיום העונה. ביום רביעי מחכה לה כבר דרבי מול האלופה - מכבי. קל יותר זה לא יהיה לה.