שחקני הגלבוע חוגגים הערב
שחקני הגלבוע חוגגים הערבצילום: ברני ארדוב, מנהלת הליגה

ללא מילים. האחת הגיעה עם רצף של 4 הפסדים, האחרת עם רצף של 9 ניצחונות - בתום הערב? הרצפים אופסו.

ליגת העל בכדורסל כבר סיפקה העונה וממש לאחרונה מספר משחקים דרמטיים, הפכפכים ומלאי עניין אך כזה עוד לא היה העונה וספק מתי היה בכלל.

היה זה כאשר הפועל גלבוע/גליל התארחה הערב (ראשון) אצל עירוני נס ציונה למשחק במסגרת המחזור ה-8 בליגת העל בכדורסל.

למעשה, המשחק המותח בין השתיים שנערך הערב באולמה הביתי של נס ציונה לא מפתיע במיוחד לנוכח העובדה כי מתוך 12 המשחקים ביניהן בליגה הבכירה, 5 מתוכם הוכרעו בפער של 2 נקודות ומטה, כולל האחרון במחזור הנעילה אשתקד עם 91:90 לנס ציונה בגן נר, אך הפעם זה היה אחר לגמרי.

גלבוע גליל הגיעה למשחק כשהיא מוכה וחבולה מכל עבר, אחרי עוד הפסד מאכזב וצמוד, הפעם להפועל אילת. מנגד, נס ציונה עם רצף של 9 ניצחונות בכל המסגרות ועלתה לשלב הבא במפעל היורופקאפ מהמקום הראשון בבית שלה ומאזן מושלם, הגיעה בטוחה בעצמה ויודעת כי הניצחון תלוי בה. ידעה ולא עשתה עם זה הרבה.

האורחים מהצפון ניצלו את היהירות של הכתומים מנס ציונה ועלו במהרה ליתרון דו-ספרתי. נס ציונה שהייתה לנציגה האירופית היחידה שהצליחה לנצח במפעלה האירופי לפני שבועיים, לא הרימה ידים ועם היכולת שאפיינה אותה העונה לא פעם הצליחה להפוך בדרך ליתרון 11.

השיוויון שהראה לוח התוצאות בתחילת הרבע הרביעי, נותר כמות שהוא אחרי הזמן החוקי ושתי הקבוצות הלכו להארכה. גם שם התוצאה עמדה על תיקו ובתום ההארכה השניה הוכרעה זהות המנצחת - דווקא האורחת מהצפון, עם 115:106.

נס ציונה? זו מפסידה בפעם השניה בתולדותיה משחק בתום שתי הארכות. בפעם הקודמת שזה קרה, זה נגמר בירידת ליגה. גם הפעם? ספק רב.

קלעו לגלבוע/גליל: טילמן 34, גאלי 32, סוסה 24, ארצי 9, זיו 8, בני 6, ורנאדו 2.

לנס ציונה: קוק 34, האלוול 23, וויטי 16, גוט 11, לימונד ופישר 6 כ"א, פיטשון ודן 5 כ"א.

במשחק נוסף שהתקיים הערב, ניצחה הפועל ירושלים את מכבי אשדוד ושחקנה לשעבר ליאור אליהו עם 84:69 ונצמדה למכבי ראשון לציון בטבלת הליגה - עם 5 ניצחונות והפסד אחד בלבד.