הספרים על רצפת בית העלמין
הספרים על רצפת בית העלמיןצילום: דניאל הראל

דניאל הראל, תושב רחובות, הזדעזע לגלות מאות ספרי קודש מושלכים על הרצפה ליד מתקן גניזה בבית העלמין ברחובות.

בשיחה עם ערוץ 7 הוא מספר כי כשביקש להכניס את הגניזה שבידו למכולה שהייתה במקום גילה שהיא מלאה עד אפס מקום, אך כאמור לצידה מאות ואולי אלפי ספרי קודש הכוללים ספרי תנ"ך, תלמוד ומפרשים כשהם מושלכים.

הראל פנה לבית חב"ד הסמוך ושם לא ידעו לתת לו תשובה אודות האחראי למעשה. כשפנה למועצה הדתית נאמר לו ששמעו על כך מזמן והעבירו את הפנייה הלאה. לדבריו משהבין שהפנייה בנושא כבר הועברה לאחראים על בית העלמין סבר שאין טעם שהוא עצמו יפנה ויבדוק את הדברים.

בדבריו מעיר הראל כי עם רדת הגשמים היום בזיונם של ספרי הקודש רק הולך וגובר. "אם זה היה בגרמניה היינו אומרים שזו אנטישמיות", הוא אומר ומעיר כי תופעת דפי ועלוני פרשת השבוע התופסת תאוצה בשנים האחרונות גוררת אחריה תופעות מעין אלה, שכן הציבור ממלא את מכולות הגניזה בדפי פרשת שבוע וכאשר מגיעים ספרים ישנים ודברי גניזה אחרים לא נותר עבורם מקום.

פנינו להנהלת בית העלמין המדובר, שם שוחחנו עם הרב ויינפלד שסיפר כי הוא מודע היטב להשלכת דברי הקודש והבוקר (שני) פנה לחברה הממונה על כך על מנת שיפנו את המקום. להערכתו מישהו מאחד מבתי הכנסת או הישיבות הביא ארגזי ספרי קודש לגניזה ומשראה שהמכולות המיועדות לכך מלאות הניח אותם בסמוך. הרב ויינפלד מקווה ומאמין שהעניין יטופל עוד היום.