השר זאב אלקין (הליכוד) שוחח עם אילה חסון ב-103fm על הפלונטר הפוליטי ופירט את ההצעה שהגישו לכחול לבן והסביר מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להישאר עוד כמה חודשים בתפקיד.

"הייתה אתמול פגישה כמו כל פגישה של משא ומתן. כל אחד בא עם הצעה והיה ניסיון להגיע לנוסחה ששני הצדדים יוכלו לחיות איתה. הליכוד הסכים לנוסחה ועכשיו נותר לכחול לבן לאשר או לסרב. יו"ר הכנסת לקח על עצמו את תפקיד המגשר והוא היה מי שהצליח לייצר את המשא ומתן אחרי שהיה נתק תקופה ארוכה. גם נשיא המדינה ניסה לגשר בזמנו והרעיונות שהוא הניח בתחילת הדרך הן הבסיס למה שאנו דנים היום".

מה הפתרון שהגעתם אליו אתמול?

"לא אוכל לשתף בכל הפרטים, אוכל לומר שהצענו את העברת הובלת הממשלה לכחול לבן אחרי חצי שנה של הליכוד, מתוך הבנה שיש להם קושי מאוד גדול לכהן תחת נתניהו. אם הם יסרבו גם להצעה זו אין בזה שום היגיון כי גם ככה נתניהו יכהן חצי שנה".

איזה ערבות יש להם שלא ייעשה כאן תרגיל ברגע האחרון?

"חברי צוות המשא ומתן באו עם כמה רעיונות לערבות. אנחנו מציעים לחוקק את כל מנגנון הרוטציה כך שחוק היסוד יאפשר לא לחזור לכנסת להצבעה אלא שמראש הכנסת תאשר את כל החילופים בממשלה. בעקבות הצעת הנשיא אנחנו מוכנים לשנות את חוק יסוד בלב כבד כך שבמידה ומוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום הוא יצא לנבצרות. ברגע שחוק כזה עובר לנו אין סיכוי להפיל את הממשלה. בכך כחול לבן מקבלים ערבויות שלנו אין. כחול לבן מקבלים כאן יתרון עצום".

למה חשוב לנתניהו כל כך לכהן עוד כמה חודשים כראש ממשלה?

"יש מהלכים שהוא החל לעשות אותם והוא רוצה לסיים. כולל החלת הריבונות על בקעת הירדן".

למה לא עשיתם את זה עד עכשיו?

"אפשר ללכת למהלך כזה רק כשיש אפשרות מהאמריקאים. בנימין נתניהו כבר הוכיח שבמערכת היחסים המיוחדת שיצר הוא יכול להוביל למהלכים שאחרים לא מסוגלים".

מה החברים בצוות המשא ומתן בכחול לבן אומרים? למה גנץ לא מסכים להצעה?

"הם לקחו את זה לקוקפיט. חברי צוות המשא ומתן הם רק שליחים של הרביעייה בכחול לבן ושם יש חילוקי דעות. אני חושב שזו הצעה סופר הוגנת".

גנץ רוצה בזה, למה הוא לא הולך על זה?

"אני יודע שיש דעות שונות ברביעייה. אחרי הבחירות גם ככה נגיע לאותה התוצאה. למה לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות?"

אם חלילה נלך לבחירות יתקיים פריימריז בליכוד?

"אם נצטרך ללכת לבחירות יש קונצנזוס שלא יהיו פריימריז לרשימה, יצאה הודעה משותפת של יו"ר המרכז ויו"ר התנועה שיהיו פריימריז לראשות המפלגה".

במי תתמוך?

"זה לא סוד שאני תומך בנתניהו. אני חושב שכל המאמץ של התנועה כרגע צריך להיות כדי למנוע את הבחירות ולמען הקמת הממשלה. אני מקווה שנמשיך במלאכה הזו גם היום".