צבא הונגריה
צבא הונגריהצילום: רויטרס

משטרת הונגריה חשפה שתי מנהרות תת קרקעיות שעברו מתחת לגדר הגבול בין הונגריה וסרביה, ושימשו להברחתם של מהגרים לא חוקיים שביקשו להיכנס לשטחי האיחוד האירופי.

הונגריה היתה המדינה הראשונה באירופה שהחליטה לשים קץ לכניסתם של מהגרים לשטחי האיחוד האירופי, כשחסמה את הגבול שלה עם המדינות השכנות ובכך עצרה את היכולת של המהגרים להתקדם אל תוך האיחוד האירופי.

בתחילה ניסו המהגרים להגיע בדרכים עוקפות, אך מדינות אירופיות נוספות צעדו בעקבות הונגריה, ושמו קץ באופן כמעט מוחלט לכניסתם של מהגרים בלתי חוקיים לשטחי האיחוד.

למרות האמור, מהגרים ממשיכים למצוא דרכים שונות ומשונות להיכנס לאירופה דרך הונגריה, ומדי שבוע מגרשת הונגריה קרוב ל־ 200 מהגרים בממוצע, שהצליחו להסתנן לשטחה בדרכים שונות.

בשבועות האחרונים זינק מספרם של המהגרים שנתפסו על ידי משטרת הגבולות ההונגרית, והגיע לכ־ 400 בשבוע, מה שעורר חשד כי המהגרים מצאו פתח כניסה חדש, שאינו ידוע לרשויות בהונגריה.

ואכן, חיפוש שנערך הביא לגילויה של מנהרה שנחפרה בעומק של ששה מטרים מתחת לגדר הגבול, ובאורך של 34 מטרים. המנהרה נחפרה ידנית, ולא הוצבו בתוכה קורות ועמודי תמך, וסכנת מפולת תמידית מאיימת על השוהים בה.

עוד נמסר, כי הסיבה שבגינה לא התגלתה המנהרה עד כה נעוצה בכך שהפירים שלה משני הצדדים נחפרו באזור עם צמחיה צפופה, מה שהקשה מאוד על גילוי פתח המנהרה.

המשטרה פשטה על האזור ותפסה 44 מהגרים שנכנסו באמצעותה זמן קצר קודם לכן. יחד עם המהגרים נתפס גם המבריח הסרבי שככל הנראה חפר את המנהרה או פעל מטעמם של מי שדאגו לחפירתה. המהגרים יגורשו בהקדם, והמבריח נחקר וצפוי לעמוד בפני אישום על סחר בבני אדם, ועבירות פליליות נוספות.

בהמשך איתרה המשטרה ההונגרית מנהרה נוספת, שאורכה כ־ 22 מטרים, וגם היא נחפרה באזור בו צמחיה צפופה מכסה את פני האדמה. ההונגרים הודיעו כי הם העלו רחפנים לאוויר, ואלו סורקים את הגבול עם סרביה לכל ארכו, בנסיון לגלות אם קיימות מנהרות נוספות. זאת, לאחר ששתי המנהרות שנתפסו, נאטמו באופן מיידי על ידי משטרת הונגריה.