מליאת ההנהלה הארצית של בני עקיבא. אמש
מליאת ההנהלה הארצית של בני עקיבא. אמשצילום: בני עקיבא

בתנועת בני עקיבא פועלים כבר למעלה מ-20 שנה שבטי יובל, במסגרתם פועלים מאות חניכים בעלי צרכים מיוחדים בכל רחבי הארץ.

כעת, לראשונה הוחלט בתנועה על פרויקט "מתבגרים בתנועה" שיותאם באופן מלא לגילי 15 ומעלה (בממוצע).

במסגרת זו הוחלט להעניק שם חדש לשכבת גילאים זו, כשלראשונה תפעל שכבת חבריא ב' גם עבור חניכים אלו.

השינוי בשטח יכלול שינוי בתוכן המועבר לחניכים ובצורת הפעילות. בין היתר צפויים החניכים להתנדב באופן רציף לאורך השנה כולה ומלווי הצוותים יהיו שותפים בבחירת המשימה והובלתה.

התוכן בו יעסקו יסוב סביב הזהות והבגרות האישית, העצמאות של כל חניך כפרט והשותפות והפעילות בקבוצה. הפעילות תעסוק בהקניית מיומנויות חברתיות ובהכנה לפעילות ההתנדבותית של החניכים.

מליאת ההנהלה הארצית של התנועה התכנסה אמש לדון בבחירת השם החדש, כאשר בתום הצבעה צמודה הוחלט להעניק לשכבת גיל זו את השם "אופק". השם יוענק להם במוצאי השבת הקרובה, שבת ארגון, והוא ילווה מעתה והלאה את פעילות השכבה הבוגרת, חברי חבריא ב' של חניכי "יובל", לאורך השנים בתנועה.

ראש מחלקת חינוך מיוחד יוס מאירוביץ הסביר את הבחירה בשם אופק בדברים שכתב לחברי מחלקת חינוך מיוחד והמדריכים: " תהליך ההתפתחות הוא תהליך אינסופי, ותמיד יש לאן להמשיך ולהתקדם. חניכי שבט יובל, ככל חניכי התנועה, מתקדמים גם הם כל הזמן, ואנחנו שואפים שתמיד ימשיכו לצעוד ולהתקדם. כדי לזכור ולהזכיר את ההתקדמות האינסופית, כדי להציג את השאיפה להמשיך ולהתפתח, לא ייקרא עוד שמם של החניכים הבוגרים שבט יובל, אלא שבט אופק, מתוך איחול לחניכי יובל שימשיכו להתקדם ולצעוד אל האופק שעוד צופן להם העתיד."

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל ציין "אנו רואים חשיבות עליונה בקידום והגדלת הפעילות של חניכי שבטי יובל. לאחר שנים בהם פעלו החניכים במסגרת חבריא א', התנועה החליטה להתקדם לשלב הבא ולבנות תכנית מלאה חדשה שמייסדת לראשונה שכבת חבריא ב' גם בקרב חניכי שבטי יובל, שמהיום והלאה תיקרא, כאמור, אופק."