בני גנץ: בחירות נוספות יפגעו אנושות בחברה הישראליתערוץ כנסת

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פתח את ישיבת הסיעה אחר הצהריים (שני) בהצגת מתווה להקמת ממשלת אחדות, תוך שהוא מבהיר כי לא יסכים לשבת כעת בממשלה בראשות נתניהו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

"פוליטיקה היא אומנות הפשרות. ופשרות בין ערכים הן נכונות כשהן באות לשרת מטרות. מטרות גדולות למען העם והארץ ולא מטרות שבאות לשרת אינטרסים אישיים. אני מבין שחלק מהפשרות -שלא נרכיב את ממשלת החלומות- אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות", ציין גנץ.

"אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה. בכדי להעביר הצעות פשרה אין צורך בהדלפות, בשיחות עם מקורבים או 'שיחות סגורות'", הוסיף.

"אני קורא לנתניהו: אכן יש פשרות בחיים. כחול לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים לאפשר רוטציה ביננו במסגרת ממשלת אחדות. אני אחל בכהונה של שנתיים, בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי.כזה שיאפשר לך לחזור אם תנקה את שמך", ציין גנץ.

גנץ הוסיף: "בפנינו באמת עומדים אתגרים ביטחוניים משמעותיים - איראן מתבססת בגבול הצפון, הזדמנויות מדיניות נקרות בדרכנו ותושבי הדרום נמצאים תחת ירי. בראש המדינה צריך לעמוד מי שמסוגל לאחד אותה גם מול האיומים האלו, ולא ממשלת מעבר חסרת לגיטימציה שבראשה עומד חשוד בפלילים. מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח ומהלכים מדיניים משמעותיים, לא ניתנים לביצוע עם חרב על הצוואר. מהלכים כאלו אינם עניינו של מנהיג אלא של מדינה. מחויבותנו לבקעת הירדן כחומת הביטחון בגבול המזרחי של ישראל, אינה קשורה לסידורי ישיבה סביב שולחן הממשלה אלא לביטחון מדינת ישראל".