עבאס ובכירי הפתח'
עבאס ובכירי הפתח'פלאש 90

בסרטון שפרסמה לאחרונה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה מתגאה תנועת הפת"ח, תנועתו של מחמוד עבאס בכך שהובילה את מעשי הטרור של האינתיפאדה השנייה.

בסרטון נאמר כי "פת"ח הובילה ותמשיך להוביל את הפרויקט הלאומי". עוד נקבע שם כי "פת"ח היא הראשונה שנלחמה באינתיפאדה השנייה". פת"ח התרברבה בהישגי הטרור שלה נגד "האויב הציוני", והודיעה כי "פת"ח הקריבה את רוב מנהיגיה כשהידים", וכי "92% מהאסירים (כלומר מחבלים ורוצחים כלואים) הם מבני פת"ח, מקציניה, ולוחמיה, ובראשם האסיר הגיבור מרוואן ברגותי".

במכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מתרגמים ומפיצים את הסרטון המדגיש את תפקידה המרכזי של פת"ח בגלי הטרור הפלסטינים – האינתיפאדה הראשונה ש-200 ישראלים נרצחו בה, ומסע הטרור של הרש"פ שנמשך חמש שנים – האינתיפאדה השנייה – שבה נרצחו יותר מ-1,100 ישראלים, רבים מהם בפיגועי התאבדות.

נאן ז'אק זילברדיק, אנליסטית בכירה במכון, אומרת: "בעוד שבפן הפוליטי פת"ח וחמאס הן אויבים מרים המתחרים על שליטה פוליטית, פת"ח הודתה כי היא תומכת בחמאס ויש ביניהן שותפות בפעילות טרור. פת"ח של מחמוד עבאס אמרה זאת בעבר, תוך שהתייחסה לארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי כ'אחים לנשק', והם מאוחדים על ידי 'אל אחד, מולדת אחת, אויב אחד ומטרה אחת".

במכון מוסיפים ומזכירים כי יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס קבע בעבר כי תנועתו ותנועת החמאס מסכימות ביניהן על כל הנושאים החיוניים. עבאס אמר בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ בשנת 2009: "אין חילוקי דעות בינינו [לבין חמאס]. על האמונה, אין! על המדיניות, אין! על ההתנגדות, אין!".