מארבעה אוהלים לארבעים שנות תורהאלי זינגר תסריט ועריכה: יהודית פסל

ישיבת "ברכת משה" במעלה אדומים יוצאת למבצע גיוס המונים להגשמת חזונה המקורי להיות גורם רב-השפעה בחברה הישראלית.

במכתב לבוגרים לרגל תחילת הקמפיין כתבו ראשי הישיבה הרב חיים סבתו והרב יצחק שילת: "חפץ ה' בידינו צלח. הישיבה שקמה במישור אדומים בארבעה אוהלים עם ארבעים תלמידים חלוצים ושני ר"מים צעירים, הרחיבה גבולה, והעמידה ברבות השנים, בהנהגת ראש הישיבה הרב נחום רבינוביץ' שליט"א, אלפי בוגרים, ורבבות אוהבי תורה המאזינים לשיעוריה".

"בבית מדרשה שוקדים מאות בחורים על לימוד התורה ומתחנכים לעבודת ה', במסירות, בעמל, בהעמקה ובכישרון רב. קולה המיוחד של הישיבה מוכר בציבור. בוגריה מצויינים בחינוכם, באופיים, בחשיבתם ובמסירותם. מהרה תפסה את מקומה בין הישיבות המובילות. מאז עד היום הישיבה שמרה על שיטתה ביציבות, שיטה המשלבת עיון עמוק, שכל ישר, מידות טובות, אמונה עמוקה ואהבת העם והארץ, עם שירות מסור בצה"ל", הוסיפו.

"ספרים מופתיים יצאו בהוצאתה, ספרים שהרשימו את העולם התורני והמדעי וזכו להכרה רחבה. עשרות הספרים שיצאו מתחת ידי ראשי הישיבה וכן על ידי הר"מים וחוקרי מכון מעליות, העשירו את הספריה התורנית בישראל. הישיבה שואפת עתה לעבור מיציבות לתנופה. הקמנו בשנה החולפת שני מכוני המשך: כולל לדיינות, וכולל לתורת המדינה, וזאת בנוסף לכולל המרכזי לרבנות. לישיבה תכניות ספרותיות חדשות, מרשימות וחשובות ביותר. אנו שואפים להעמקת החינוך והקשר עם התלמידים וגם עם הבוגרים, באמצעות תוספת משמעותית של ר"מים ואנשי חינוך. אנו קוראים לכם בוגרי הישיבה וידידיה – היו שותפים עמנו בתנופה זו, הושיטו יד לישיבה אשר אורה מאיר על כולכם".

התכניות המשתתפות בקמפיין

  • כולל דיינות - תכנית לימודים סדורה ושיטתית של כשמונה שנים, להצמחת תלמידי חכמים מובהקים שיתנו את פירותיהם בדמותם של בתי הדין בישראל בעתיד.
  • תכנית 'תורת המדינה' – מסלול תלת-שנתי לבוגרי הסדר, להעמדת תלמידי חכמים אשר ישתלבו בכל מערכות החיים במדינה ויכוונו את נתיבותיהם לאורה של תורה.
  • תכנית להכשרת מנהיגים רוחניים - התכנית נותנת כלים ייעודיים וייחודיים לעמידה באתגרי המנהיגות הרוחנית בדורנו, תוך שילוב של למידה מעמיקה והכשרה מעשית אשר מקנה למשתתפים בתכנית ניסיון בהנהגה והובלה תורנית.
  • שדרוג אתר האינטרנט - באתר הישיבה מעל 20,000 שיעורים ובכל שבוע נוספים שיעורים חדשים. אוצר תורני זה ראוי לו שיהיה זמין ונגיש לכל מבקש תורה במגוון השימושים האינטרנטיים הקיימים.
  • בנייה - בניית קומה שנייה מעל הבניין הישן, ובה אולם הרצאות גדול וכיתות לימוד חדשות בעבור תכניות ההמשך. החלפת המטבח הישן והרחבת חדר האוכל לאולם רב-תכליתי.
  • מכון מֵעֲליות – מכון המחקר התורני והוצאת הספרים של הישיבה. על הפרק מהדורות חדשות של ספרי ראשונים, וכן יצירות מקוריות מבית מדרשה של הישיבה.

בכנס בוגרים גדול שנערך בשבוע שעבר בבנייני האומה גייסה הישיבה עשרות ראשי צוותים האחראים על מאות מתרימים, כדי לעמוד ביעד הגיוס – עשרה מיליון ש"ח.

הקמפיין יימשך 40 שעות בימים רביעי-חמישי, ו-ז כסלו, 4-5/12, ומופעל באמצעות חברת קוזמאצ'.

מנהל הישיבה, טל כהן: "בעולם התורה הציוני ידועה ישיבת מעלה אדומים ברמתה הלימודית הגבוהה, בהיקף, בחשיבות ובאיכות של היצירה הספרותית-התורנית הנוצרת בין כתליה, ובחינוך המאוזן, השקול, והמידותי שהיא מעניקה לתלמידיה. ישיבת מעלה אדומים מייצגת את ה"מיינסטרים" בעולם התורה הציוני.

"איננו קיצוניים לכאן או לכאן, איננו עסוקים במאבקים ובשלילה, אלא בהוספת אור ובהגדלת החיוב, בצניעות ובאינטנסיביות, כדרכם של תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם ועוסקים בבניינו של עולם כל ימיהם. בימינו קולה הייחודי של הישיבה מהווה עוגן לרבים מבני התורה, שוחרי התורה ואף לאנשי חכמה ודעת שאינם חיים בעולמה של תורה. את האור הגדול הזה, את הקול הייחודי הזה, עלינו לא רק לשמר, אלא להגביר ולהעצים, ולהפוך אותו למשמעותי יותר לחברה הישראלית כולה".