נחל עורבים
נחל עורביםצילום: משה אלקיים

אמנם עוד לא חווינו בעונת הסתיו-חורף הנוכחית מערכת גשמים רצינית, אבל דווקא כדי להיערך ליום כזה, הכנתי לכם הצעה לטיול בלתי נשכח בגשם, לכשיגיע. איך לנצל את היום הזה תוך שמיעת עוצמת שאון המים הגועשים והירטבות עד לשד עצמותינו מגשמי הברכה. שיבוא!

נתחיל מהצפון הרחוק והרטוב. אם נהיה ביום ממש טוב שיכלול גם שלג בפסגות הגולן הרי שזה הזמן לפתוח את המפות הטופוגרפיות ולראות את המספרים החומים המציינים את גובה ההרים ואולי כך נוכל לאתר נקודות למלחמת שלג ולבניית בובות.

אם אנחנו בעניין של זרימות מים, הרי שלשם כך נמליץ על צפיה בזרימת מפלי נחל עורבים שבצפון הגולן. רצף של חמישה מפלים שהתחתון שבהם צונח על אבני הגיר הלבנות. המפלים זורמים אך ורק לאחר ירידת גשם מסיבי. הדרך אל המפלים דרך כביש 959 במשך 7.5 ק"מ. לאחר שנעפיל מצומת גונן אל עבר רמת הגולן נגיע לצומת רוויה שם נפנה צפונה על כביש הנפט עד לעיקול בכביש היורד אל ערוץ הנחל. נחנה את הרכב בזהירות ובעקבות סימון השבילים נלך מערבה כרבע שעה עד למפגש עם המפלים. העמידה בתחתית המפל הגדול אליו ניתן לרדת בעקבות סימון השבילים המוליך אל ערוץ הנחל בעמדנו בתחתית המפל נרגיש בחינת "תהום אל תהום קורא לקול צנוריך".

חוויית השמע המדמה מערכת סטריאו, תעניק לכם את שאון המפל התחתון, הצונח על אבני הגיר המרכיבים את יסוד הקרקע עליה נשענת שכבת הבזלת המרכיבה את הגולן המוכר לנו.

שימו לב - יש להצטייד בנעליים להליכה בבוץ ובהתאם למזג האוויר גם בציוד נגד גשם. ההליכה הינה על אבנים חלקלקות אז כדאי להזהר מאוד. לתשומת ליבכם- המסלול הארוך שאחרי המפל סגור כעת בעקבות התמוטטות סלעים בערוץ.

במערב נמליץ על ירידה אל נקרות ראש הנקרה כאן באתר המפורסם החורף מזמן חוויה שונה ויוצאת דופן גם למי שכבר ביקר באתר הוותיק והפופולארי. קצף המים, הגלים הניתכים בכוח עצום אל הסלעים הלבנים, שאון המים הגועשים בנקרות נוסכים מימד חדש ומוחשי לפסוק בתהילים: "מקולות מים רבים אדירים משברי ים אדיר במרום ה'".

להשלמת החוויה ניתן ללכת לאורך החוף אל עבר נהריה שם במפרצונים הקטנים ניתן לראות את גלי הענק מתנפצים אל החוף ולהרגיש את "גנרל חורף" במלוא עוצמתו. כדאי ומומלץ לבדוק עם אתר ראש הנקרה לפני הגעה אליו שכן במקרה של מזג אויר קיצוני יתכן והאתר יהיה סגור. אסיים בתפילה לגשמי ברכה.