הקמפיין הכפול
המונים ״האירו את העולם״ עם ישיבת ההסדר קרני שומרון

שישה מיליון שקלים נתרמו על ידי יהודים בארץ ובעולם לטובת הרחבת הישיבה ועבור מיזם ״נופשון שומרון״ לילדים מיוחדים.

ערוץ 7 , ה' בכסלו תש"פ

יצאנו לקושש כספים וחזרנו עם מלכות
יצאנו לקושש כספים וחזרנו עם מלכות
צילום: יחצ

למעלה מ-10 אלף תורמים לקחו חלק בקמפיין גיוס ההמונים למיזם "מאירים את העולם" של ישיבת ההסדר קרני שומרון.

יעדי הקמפיין היו בניית מבנה חדש לפנימיית התלמידים המתגוררים כיום בצפיפות רבה, חידוש בית המדרש לאחר 40 שנות לימוד תורה, ובניית קומה נוספת למבנה ״נופשון שומרון״ - המיזם הייחודי שמארח מידי שבת ילדים מיוחדים במטרה להקל על משפחותיהם, ומתמודד עם מצוקת מקום נוכח ביקוש רב מילדים נוספים.

בוגרי הישיבה וידידיה, בהובלת חברת קוזמאצ', נרתמו למיזם "מאירים את העולם" שגייס 5 מיליון ₪ עבור הרחבת הישיבה, כאשר בשם זהה נוהל קמפיין נפרד שרתם את מתנדבי הנופשון ומשפחות הילדים לגיוס יעד של מליון ₪ לבניית תוספת למבנה.

לאחר שעות של מאמצים וחיבוק ציבורי נרחב מהמוני בית ישראל, הושגו היעדים קרוב לחצות הלילה של יום חמישי: בדף הקמפיין של הישיבה התנוסס הסכום של 5,000,824 ₪, וסמוך מאד לכך חגגו בחמ"ל הנופשון את השגת היעד של 1,009,475 ₪. שני הסכומים רק המשיכו לטפס מאז.

הקמפיין הנרחב על שני אגפיו כלל 856 מתרימים, שגייסו עימם 10,168 תורמים שהאירו את העולם הן בתורה והן במעשים טובים, היעדים שחרטה על דגלה ישיבת ההסדר קרני שומרון.

צילום: יחצ

בהודעת סיכום לרבני הישיבה כתב הרב ציון כהן, מוותיקי הרבנים בישיבה: "כולנו יצאנו נרגשים עד דמעות מהערב המדהים עם הבוגרים ונפעמים ומאושרים מכל הקמפיין וסיומו המוצלח.

״שורשו של תהליך זה בעולם הרוח של הישיבה. גילינו לפתע מחדש שאנו שייכים למשפחה גדולה ומדהימה של מאות רבות של אנשים מ-40 שנה אחורה. קבוצה איכותית ששייכת לדרכה הייחודית של הישיבה. חווינו שיחות מדהימות עם מאות בוגרים, כששיחת התרמה הפכה להיות שיחת נפש, של חידוש קשרים. יצאנו לקושש כספים וחזרנו עם מלכות.

״40 שנה הוא פרק זמן שאדם עומד על דעת רבו. אכן החלנו פרק חדש בהבנה של חשיבותה ומשמעותה של ישיבת קרני שומרון בעולם״, הוסיף הרב.

אלי כהן, מנהל הישיבה, אמר: "מלבד השגת היעד הכספי שיאפשר בעז"ה את מימוש תוכניות הבניה, ההתלכדות המרגשת של הבוגרים, התלמידים, הרבנים והידידים יחד עם המתנדבים והורי ילדי הנופשון, יצרה יחד חיבוק מדהים שהפך למרגש מרגע לרגע ככל שאנשים נוספים נענו וביקשו ליטול חלק בפרויקט."

כהן הוסיף "אנו אסירי תודה להמוני המתנדבים והעוזרים שעמלו ללא לאות בפיקוח הצוות המקצועי הנפלא שהופקד על המלאכה, ובראשם האסטרטג בנימין אייזנשטרק - יועץ הקמפיין מטעם חברת קוזמאצ', האסטרטג שכי מונק שניהל את הקמפיין, איש היח"צ ארי המניק, המעצב ישראל דרילמן, המפיק מוטי בוקצ'ין, אתר ערוץ 7 וכלי התקשורת הנוספים שנטלו חלק במסע הארוך והמרגש".

בנוסף, ביקשה הנהלת הישיבה להזכיר את חלקו של הביטוח הלאומי אשר בנה עבור הנופשון את המבנה המרשים הנוכחי, שנחנך לפני כשנתיים. מבנה המשמש לאירוח הילדים המיוחדים ומאפשר את ההרחבה של הבינוי שבקמפיין הנוכחי.