אבוטבול מעביר את הטפסים למזכירות הכנסת
אבוטבול מעביר את הטפסים למזכירות הכנסתצילום: דוברות

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) הגיש למזכירות הכנסת טופס עליו חתמו 27 חברי כנסת, בבקשה להקים שדולה חדשה שתקדם הקמת בית חולים בעיר בית שמש.

עד לא מכבר כיהן אבוטבול כראש עיריית בית שמש. במסגרת תפקידו בעירייה הביא להקמת כ-40,000 יחידות דיור חדשות, ובמקביל דאג להקצות כ-120 דונם להקמת בית חולים אזורי בבית שמש יחד עם בית החלמה.

לצורך הקמת בית החולים נועד ח"כ אבוטבול במהלך השנים עם פילנתרופים בעולם היהודי שמוכנים להטות כתף למען הקמת בית חולים אך כדי לקדם את המהלך צריך להביא החלטת ממשלה שתתמוך ברעיון זה, ותפעל יחד עם משרד הבריאות לצורך הקמת בית החולים.

עתה מנסה ח"כ אבוטבול מהכנסת לקדם את השלב החדש בתוכנית, ויחד עם שני חברי כנסת נוספים מבית שמש, חה"כ קטי שטרית מהליכוד, וחה"כ עומר ינקלביץ מכחול לבן, הקים את השדולה החדשה העונה לשם "שדולת חברי הכנסת להקמת מרכז רפואי, בית חולים לעיר בית שמש", וכאמור היום הגיש את הטופס המלא למזכירות הכנסת וכן ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין.

לאחר הקמת השדולה מתכוון אבוטבול להרחיב את הפעילות ולערוך כנס משותף של כל חברי השדולה, יחד עם ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, ראש מועצת מטה יהודה ניב ויזל, ואישים נוספים מהאזור, כדי לפעול יחדיו מול הממשלה החדשה שתוקם, להעביר הצעת מחליטים שתכיר בצורך להקים בית חולים בבית שמש.

לפני הגשת טפסי הקמת השדולה נועד ח"כ אבוטבול עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, והעניק לו עותק מהטפסים, ושמע ממנו כי אף הוא שותף לנחיצות של הקמת בית חולים בעיר בית שמש, עיר שמפתחת בצעדי ענק, וראוי שתושבי העיר יוכלו לקבל את כל השירות הרפואי בעיר. כמו כן ליצמן אמר לאנשי לשכתו לעזור לנושא החשוב ולקדם אותו ככל שניתן.

אבוטבול הודה לכל השותפים למלאכה ואמר "בית שמש רושמת שיא בפיתוח העיר, תוך עשור העיר הכפילה את עצמה, ובעשור הקרוב העיר תכפיל את עצמה שוב, זו עיר צעירה עם צרכים רבים. לצד בית שמש יש גם עוד למעלה מ-50 מושבים של מטה יהודה, כך שמדובר במטרופולין של ממש, והגיע הזמן שבית שמש תקבל את ההכרה הממשלתית, ותביא לכך שלעיר בית שמש יהיה בית חולים עצמאי משלה".

לדברי ח"כ אבוטבול, "בתפקידי כראש עיריית בית שמש הייתי קשוב לקולות שעולים מהשטח, הציבור דרש את זה, לשם כך הקצאתי מתחם ענק בן כ-120 דונם ברמת בית שמש, ועתה הגיע הזמן להקים במקום בית חולים אזורי עם כל המחלקות הנדרשות, ולכך בכוחות משותפים של כל סיעות הבית, אין כאן ימין ושמאל, כולם שותפים למען מטרה חשובה זו, ובעז"ה צעד זה של הקמת השדולה בכנסת, יקדם את התוכניות החשובות למאות אלפי אזרחים".