השקת הספר בירושלים
השקת הספר בירושליםצילום: ללא קרדיט

ספריית בית אל קיימה אמש ערב השקה לספרה החדש של ד"ר חנה קטן, 'עטופה ברחמים', במרכז חיב"ה בירושלים בהשתתפות עשרות נשים.

חלק מהמשתתפות הן נשים המתעניינות בעצמן בהליך הפונדקאות ובהיעזרות בו, חלקן היו נשים החושבות לשמש בעצמן כפונדקאיות.

ד"ר קטן, מומחית לרפואת נשים ופריון, המקדמת את השיח ההלכתי-רפואי בישראל, מתייחסת בספרה החדש "עטופה ברחמים", לשורת נושאים שטרם מדוברים בגלוי בציבור הדתי ובראשם לנושא הפונדקאות בו עסק הערב.

כדי לסדוק את חומת השתיקה סביב העיסוק בפונדקאות, היא פותחת בספרה החדש 'עטופה ברחמים' צוהר אל עולמם של המתמודדים עם כאב אי־הפריון הנשי והגברי. בספר מתואר המסע אל הפונדקאות וההתמודדות עם תגובת החברה לכך.

ד"ר חנה קטן שוחחה על ההיבטים הפיזיולוגיים והרגשיים המלווים את הליך הפונדקאות ואמרה, "רק מי שמודעת לרזי הפיזיולוגיה ופוגשת זוגות מאותגרים מידי יום, ומתחברת לכאב הציפיה, יכולה להבין את גודל התרומה של טכנולוגיות הפריון לרווחת הזוגות המצפים, והחשוב ביותר הוא לצאת למסע במבט אופטימי, אמוני- להתמקד במטרה ולהאמין שאכן, האימהות עומדת להופיע. ואז, השאר מתגמד".

הרבנית ימימה מזרחי שוחחה על החסד שבמעשה הפונדקאות ואמרה, "במובן מסויים כולנו פונדקאיות. כיוון שפונדקאות במהותה היא להכניס לתוך רחמנו כאב של אדם אחר. מטרת הערב הזה היא לעורר רחמים, להכניס לתוך ליבנו כאב של אדם אחר ולהיות איתו בצרתו".

במהלך הערב שוחחו ביניהן באומץ ובגילוי לב על הנושא הילה וסער, פונדקאית-תורמת ונתרמת, הילה ששימשה כאם פונדקאית עבור סער ובעלה.

אחת ממשתתפות הערב היתה עינב עוזרי, אם לשלוש בנות המתגוררת בסוסיא שבהר חברון. "בימים אלו אני נמצאת במהלך הריון ומשמשת כפונדקאית עבור אשה יקרה שלא יכולה להרות וללדת". שיתפה עינב. "הערב הזה מילא אותי השראה וחיזק אותי בדרך. אני שמחה לראות שיש התעוררות במגזר לגבי החסד האדיר שמביאה איתה בשורת הפונדקאות".