הודיה מונסוגנו
הודיה מונסוגנובאדיבות המשפחה

בימים האחרונים פורסמה קריאה מאת רבני היישובים, נווה דקלים ניצן, יד בנימין וקרית ארבע – חברון, בה הם מבקשים מכל מי שיכול להתגייס ולהצטרף למערכה המורכבת להצלת הודיה מונסוגנו.

הודיה, בחורה בת עשרים וארבע המתמודדת עם הפרעות נפשיות ומנת משכל נמוכה, נפלה קרבן לקבוצת נוכלים ישראלית העוסקת בהברחת סמים בלתי חוקיים.

הקליקו כעת לתמוך>>>

המקרה אירע כאשר הודיה הוזמנה לטוס לחו"ל עם משפחה ישראלית ולשמש כשמרטפית עבור הילדים בזמן שהותם בחופשה. להודיה נאמר שהם טסים לברצלונה אך היעד בו הם נחתו היה פרו. כיומיים לאחר מכן התגלתה התרמית הכואבת בשדה התעופה בלימה בדרכם חזרה לארץ.

דקות ספורות לפני עלייתה למטוס נעצרה הודיה ע"י שלטונות פרו כאשר היא מואשמת בהברחת קוקאין בכמות גדולה. מתברר כי קבוצת הנוכלים נצלה באכזריות את מוגבלותה של הודיה ושתלה במזוודה סמים בלתי חוקיים.

אישי ציבור רבים ביניהם עובדי משרד החוץ הישראלי ושלוחי חב"ד במקום פועלים ללא הרף על מנת לחלץ את הודיה שעצורה בכלא מסוכן על לא עוול בכפה וצפויה להישפט בעוד שבועיים לעשרים וחמש שנות מאסר. גורמים שהורשו לבקר אותה סיפרו כי היא כלואה תחת תנאים קשים ואינה מבינה מדוע נעצרה ואיפה נמצאת. אמש אמרה המשפחה הכאובה כי כל יום נוסף בו היא מוחזקת בכלא הפרואני מסכן את חייה בשל מצבה הרפואי המורכב.

הוצאות הטיפול בתיק חרגו מזמן את גבולות הנורמה ומסתכמות במאתיים עשרים וחמש אלף דולר. רבני המגזר הדתי לאומי שמכירים את המשפחה באופן אישי פונים לכלל הציבור בקריאה דחופה: הירתמו למצוות פדיון שבויים של בחורה יהודייה בעלת צרכים מיוחדים המוחזקת בכלא פרואני מסוכן.

לתרומות>>>