שחקני חיפה חוגגים מוקדם יותר הערב
שחקני חיפה חוגגים מוקדם יותר הערבצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

ערב של מהפכים. גם חיים יבין לא תיאר לעצמו כי כל כך הרבה פעמים ישתמשו במושג שטבע ב-1977, במשחק כדורגל אחד בעונת 2019/20 של ליגת העל בכדורגל.

היה זה הערב (רביעי) כאשר השניה בטבלה, מכבי חיפה, אירחה את מ.ס אשדוד באצטדיונה הביתי סמי עופר שבחיפה, למשחק במסגרת המחזור ה-12 של ליגת העל בכדורגל. אף אחד לא חזה את מה שעתיד לקרות.

ההפתעה החלה כבר בדקה ה-40, כאשר בניגוד גמור למהלך המשחק, דין דוד ניצל רפיון בהגנת חיפה כדי לכבוש את השער הראשון והעלה את אשדוד שניצחה רק פעמיים בחיפה מאז שינתה את שמה, ליתרון.

חיפה שביצעה העונה כבר שלושה מהפכים לא הרימה ידיים גם הערב, זאת בעזרתו של דולב חזיזה. כבר בפתיחת המחצית השניה בישל חזיזה את שער השיוויון ליאניק ווילדסחוט ההולנדי וכעבור 10 דקות חיפה הפכה את התוצאה בפעם הרביעית העונה עם בישול נוסף של חזיזה, הפעם ליובל אשכנזי בדקה ה-57.

כאן לא הסתיים המהפך. בדקה ה-76 השוותה אשדוד את התוצאה עם שער בבעיטת עונשין מ-11 מטרים ובדקה ה-86 קבעה היא מהפך דרמטי משלה ועלתה ליתרון 3:2.

המילה האחרונה הייתה שייכת איך לא, למארחת מחיפה שרושמת את העונה הטובה ביותר שלה מזה זמן רב. בתוך תוספת הזמן השווה עופרי ארד את התוצאה משער בנגיחה וקבע - תיקו 3:3 דרמטי ומלא עניין ושערים באחד ממשחקי הכדורגל הטובים שנראו כאן בשנים האחרונות.

חיפה אמנם מאבדת נקודות במאבק האליפות כשרצף 4 הניצחונות שלה נקטע והמרחק מהאלופה מכבי ת"א גדל ל-5, אך עדיין יכולה לשמוח מהאופי הגדול שגילתה ולא בפעם הראשונה העונה.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-12 בליגת העל בכדורגל, ביצעה חיפאית נוספת מהפך - כשהפועל חיפה חזרה מפיגור מול נס ציונה לניצחון בתוצאה 1:2 משער גבולי בדקה ה-97.