ברכה דויטש
ברכה דויטשצילום: תומר פדר

האצנית החרדית ברכה (ביטי) דויטש, שצורפה לסגל האולימפי לשנת 2020 בענף המרתון, מודיעה כי אם תחרות הריצה תתקיים בשבת - היא תיאלץ שלא להשתתף בה.

היא שיתפה את הגולשים בתחושותיה בחשבון הפייסבוק שלה.

"הבוקר הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף לבטן. גיליתי שתאריך המרתון האולימפי הוזז לשבת", סיפרה דויטש.

לדבריה, "כאשר החלטתי להציב לעצמי את המרתון האולימפי כמטרה, הדבר הראשון היה לוודא שהתאריך לא ייפול על שבת. כשהודיעו שאליפות העולם מתקיימת בשבת אפילו לא חשבתי על אכזבה כי ידעתי שתהיה לי האולימפיאדה".

"למעשה, רק לאחרונה נשאלתי בראיון עם איזה אתגרים דתיים אני מתמודדת וכמעט צחקתי במחשבה שלי, כי לא היו הרבה כאלה. עניתי שריצה מאוד תואמת לאורח החיים הדתי שלי. אלא שעכשיו פתאום העניינים הסתבכו. החלום האולימפי לפתע נראה רחוק, בדיוק כשאני בשיא ההשקעה העצומה כדי להגיע לשם. מה יקרה אם אחרי כל הדרך, לא אוכל להשתתף?".

"למרות התסכול האישי מהבשורה הזו, אני מתכוונת להישאר רגועה ושמחה. אני אמשיך להתאמן ולהתקדם ככל יכולתי, בלי קשר אם המרתון יתקיים בשבת או לא. אני לוחמת, אינני מרימה ידיים ואעשה כל שביכולתי כדי לשנות את מועד הריצה האולימפית", הוסיפה דויטש.

היא סיכמה את הפוסט וכתבה, "החיים לא תמיד עוסקים בתוצאות. לפעמים המסע הוא לא פחות חשוב ואני כאן בשביל המסע. אמשיך לייצג בגאווה את ישראל ואת הערכים שלי כשאשה יהודיה, דתית וספורטאית מקצוענית".