דינה זילבר
דינה זילברPhoto by Hadas Parush/Flash90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר מודאגת מההתבטאויות האחרונות נגד מערכת המשפט, שהתגברו לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"זה זמן מתנהל נגד מערכת אכיפת החוק מסע דה-לגיטימציה חסר תקדים. קמפיין מוצלח שבמסגרתו שנאה והסתה הן מטבע עובר לסוחר. זו כבר לא נחלתם של שוליים סהרוריים. 'הפקידים גונבים את המדינה', 'הפרקליטות רקובה' - הקולות הללו לוקחים אחיזה בציבור", אמרה זילבר בכנס העמותה למשפט ציבורי.

המשנה ליועמ"ש אמרה עוד כי "עובדי ציבור שעובדים למען המדינה הופכים למכשפות וללוח מטרה, עכשיו לשונות האש יוצאות נגד מנדלבליט. יועץ משפטי היום צריך עור של פיל כדי לעמוד בהסתה.

''אני קוראת לחברה האזרחית, אנחנו חלק מנורמליות של שלטון וחברה, תשמרו עלינו כדי שנשמור עליכם מהשררה השלטונית", הוסיפה זילבר.

בכנס העמותה למשפט ציבורי שמתקיים בחיפה נאם אמש פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, שסיפר "כל הריסת בית של מחבלים, אני והיועץ מאשרים אישית. זה עולה לי בדמים, אבל אנחנו תומכים כי אין ברירה, כי המערכת הבטחונית אומרת שזה מציל חיי אדם״.

לטענתו, "כוחו של פרקליט צריך להיות מושקע במלחמה על זכויות האדם. שינינו את המדיניות והיום אנו מגישים יותר כתבי אישום על גזענות והסתה לגזענות.

"כמי שגדל במשפחה שמקדשת זכויות אדם, היה לי קשה לקבל את זה שהשופט אהרון ברק אישר את התמודדותו של כהנא בשנת 1984", סיפר ניצן.

הוא התגאה בהחלטה לפסול את ד"ר מיכאל בן ארי מלרוץ לכנסת. "היו ויכוחים, והיה לא פשוט, אבל אני כל כך שמח שההחלטה בסופו של דבר שהתקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לפסול את מיכאל בן ארי".

על רקע הגשת כתבי האישום בפרשת הצוללות אמר פרקליט המדינה כי "אחד הערכים שיש להילחם עליו זה טוהר המידות וניקיון כפיים. מדינה שאינה פועל ככל יכולתה לבצר את הערכים הללו - אוי לה. היום התפרסמה החלטתי להעמיד לדין בשוחד ובעבירות שחיתות נוספות - שורת בכירים לשעבר בקודש הקודשים של המדינה, המערכת הביטחונית.

"החלטתי להעמיד לדין שורה של חשודים: מפקד חיל הים לשעבר, ראש לשכת רה"מ ושר לשעבר. אני לא נרתע להילחם בשחיתות, ואנו עומדים בדברינו. עם זאת, אני מזכיר שלכל החשודים עומדת חזקת החפות. איש בל ימהר להכתירם כעבריינים".