אולם הנכנסים בנתב"ג
אולם הנכנסים בנתב"גצילום: קובי ריכטר/TPS

מאבטח בנתב"ג העובד בשירות שדות התעופה הותקף על ידי שוטרים סמויים לאחר שביקש מהם לראות תעודה מזהה.

המאבטח, שנפצע ונזקק לטיפול רפואי, ניגש אל בלש משטרה שהיה לבוש בבגדים אזרחיים באולם הנכנסים של נמל התעופה וביקש לראות תעודה מזהה.

בשיחה עם חדשות 12 הוא סיפר: "הצגתי את עצמי ואמרתי שאני מהביטחון ואם אפשר בבקשה תעודת זהות. אז התחיל דין ודברים: 'אל תיגע בתעודה, אתה לא יכול לגעת לי בתעודה. אני שוטר'".

המאבטח ב', שתפקידו לאתר חשודים העלולים לסכן את ביטחון הנוסעים, ביקש מהבלש הסמוי - המשרת ביחידת 747 שעיקר תפקידה מלחמה במבריחי סמים – לגשת לחדרון צדדי כדי לברר את העניין: "ביקשתי ממנו להרגיע טיפה את הטונים, בוא נדבר כמו בני אדם בצד. הוא אמר לי שאין שום בעיה, בוא ניכנס למשרד פה שלנו". לאחר שליבנו את אי ההבנה במתקן היחידה, שב ב' לעבודתו.

ב' סיפר כי כעבור זמן קצר מצא עצמו מוקף בשלושה בלשים שהחלו לקלל ולצעוק אותו. "אחד מהם צועק לו 'זה הבחור שדיבר איתך? זה המאבטח שצעק עליך? אתם התבלבלתם, כל הביטחון הזה, זה עכשיו הסוף שלכם'. 'אתה נכנסת פה לבעיה עם שוטר', ואני אומר לו, 'תוריד את הטונים אתה שורף אותי בגזרה'".

השוטר השיב לב' כי "זה לא מעניין אותי שאני חושף אותך", והשלושה "התחילו להשתולל. הבחור השלישי ממש קפץ מאחורה וקיבלתי חבטה מאוד חזקה בפנים. מעצם החבטה עפתי אחורה למסוע, איפה שכבודות יוצאות".

המאבטח הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים. שלושת הבלשים זומנו לחקירה שבסיומה נשלחו למעצר בית של 4 ימים ונפתח נגדם תיק בחשד לתקיפה.

ממשטרת ישראל נמסר: ''מיד עם קבלת הדיווח אודות המקרה, הועבר החומר על ידי משטרת ישראל לבחינת מח"ש ובמקביל הוחלט על ידי פיקוד מרחב נתב"ג להשעות את שלושת השוטרים המעורבים מכל פעילות מבצעית. בסיום הבדיקה יוחלט על המשך הצעדים בעניינם''.