הופעה פומבית ראשונה של יפתח רמון: אמשיך את דרך הורייIAC

אף עין לא נשארה יבשה הלילה בכנס ה-IAC בפלורידה כשיפתח רמון בנם של אילן ורונה רמון ז"ל עלה לבמה.

מול 3500 יהודים בארה"ב דיבר רמון הבן לראשונה בפתיחות על הקשיים שבשכול, על אביו, אחיו ועל אמו. ועל המחויבות של משפחתו להמשך דרכה של אימו.

"אנחנו מסרבים ששם המשפחה שלנו יהפוך לשם נרדף לטרגדיה. כל אדם יכול להפוך טרגדיה למשהו שמייצר עתיד טוב יותר", אמר.

"אחיי ואני ממשיכים לקחת את העצב והשכול ולהפוך אותם לפעולות שמייצרות עתיד טוב יותר. אבא, אמא ואסף הקדישו את חייהם לישראל ולעם היהודי. זו החובה והזכות שלי להמשיך את המשימה שלהם- זו המשימה של כולנו עכשיו".

"כשהייתי בן 9, איבדתי את אבי. כשהייתי בן 16 איבדתי את אחי הבכור. ובשנה שעברה אימי – רונה רמון, נפטרה ממחלת הסרטן. קוראים לי יפתח רמון ואני כאן כדי לומר לכם- שמשפחתי ואני מתעקשים שהשם 'רמון' לא יהפך לסמל לטרגדיה או שכול.

כל אדם יכול לקחת כאב, צער או שכול ולהפוך אותו לפעולה. לפעולה שמייצרת עתיד טוב יותר. ההורים שלי גידלו אותי להבין שכדי למצוא משמעות לחיים, צריך למצוא מטרה, ולהאמין במה שאתה עושה. אני מאמין שחינוך ונתינה היא הדרך הטובה ביותר לייצא חברה טובה יותר".

יפתח סיים את נאומו ואמר כי המשימה להירתם לפעילות חברתית למען ילדי ישראל היא משימתם של כולם, אזרחי ישראל והקהילות בתפוצות גם יחד- וזוהי גם צוואתם של בני משפחתו.

ארגון ה- IAC פועל לחיבור, חיזוק הקשר והתמיכה במדינת ישראל בלמעלה מ-80 קהילות ו-100 קמפוסים ברחבי ארצות הברית.

השנה הכנס מתקיים בהוליווד, דרום פלורידה, עומד בסימן ״ישראל ביחד״ ושולח מסר של אחדות ללא אחידות - תמיכה בקשר חזק בין מדינת ישראל והעם היהודי, חוצה השקפות פוליטיות.