גנץ
גנץצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן ח''כ בני גנץ אמר למקורביו כי אינו מתכוון לרוץ שוב תחת הסכם הרוטציה שחל עד כה בינו לבין יאיר לפיד.

על פי הדיווח של כתבת חדשות 12 דפנה ליאל, בשיחה עם מקורביו אמר גנץ ''הימים הקרובים יהיו ימים של החלטות גורליות וקשות שאצטרך לקבל בעצמי''.

כאמור, גנץ אמר שהפעם הוא לא יסכים לרוטציה עם יאיר לפיד. ''חייבים לנצח'', הסביר למקורביו, ''וזה מה שמנע את הניצחון בסיבוב הקודם".

נתניהו: הזדמנויות כבירות מול ארה״ב ומדינות ערב

אמש (מוצאי שבת) שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי בלוק הימין והוחלט כי אם יהיו בחירות, הן יתקיימו ב-3 במרץ, ז' באדר תש"פ. עם זאת, התאריך הסופי ייקבע בהסכמה עם שאר הסיעות, בארבעה ימים שנותרו עד לפיזור הכנסת ה-22.

נתניהו קרא לקיים בחירות ישירות בהן יצטרכו אזרחי ישראל לבחור את מי הם רוצים בתפקיד ראש הממשלה - גנץ או נתניהו, אולם ב''כחול לבן'' הביעו התנגדות נחרצת: "אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ.

''שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום ולכן מדובר בהצעה חלולה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד בגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית", הוסיפו במפלגתו של בני גנץ.