אתר בנייה. ארכיון
אתר בנייה. ארכיוןצילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, קורא לממשלה שתדון בישיבתה היום (ראשון) על עתיד תכנית 'מחיר למשתכן' לפעול בצורה משמעותית יותר להורדת מחירי הדיור.

"ממשלת ישראל חייבת להתעשת היום ולשנות את מדיניות יישום תוכנית 'מחיר למשתכן'. בשטח ברור, כי תכנית מחיר למשתכן מיצתה את עצמה ואחרי תקופה של שלוש שנים, מאז החלה לפעול, שבה עלו מחירי הדירות ביותר מ-15%, הם עלולים לזנק אם הממשלה לא תקבע מדיניות חדשה", מזהיר סרוגו.

לדבריו, "נחוצים כלים כבדים בהרבה על מנת לפתור את המשבר בשוק הדיור והדבר יונח לפתחה של הממשלה הבאה לעשות כן".

סרוגו אמר עוד כי על הממשלה לאמץ תוכנית שעיקריה יישום "מחיר למשתכן" אך ורק בפריפריה ומכירת קרקעות מדינה לבניית דירות במסגרתה של עד 50% מהקרקע המשווקת באותו איזור.

בנוסף, קוראת ההתאחדות לממשלה לשוב ולהעניק לרוכשי דירות בפריפריה את מענקי המקום שביטלה בעבר על מנת לעודד את הביקושים באזורים אלה, במקום לחזק את הביקוש לדירות באיזור המרכז.

"השילוב של מחיר למשתכן בפריפריה בלבד, בצרוף מענקי מקום, יסיט ביקושים מאזור המרכז ויפחית שם את הלחצים לעליות מחירים", מעריך סרוגו.

ההתאחדות אף מציעה שהממשלה תקבע, כי מכרזי הקרקע במרכז הארץ ייועדו אך רק למשפרי דיור. כך יגדל היצע הדירות עבורם ויתאזן עם הביקוש ויפחית את הלחצים שצפויים להעלות את המחירים בכל הארץ.