מטוס של חברת ארקיע. ארכיון
מטוס של חברת ארקיע. ארכיוןצילום: משה שי, פלאש 90

מועצת עובדי חברת ארקיע בראשות עליזה בלאיש, הוציאה מכתב לעובדי החברה, על מנת לעדכן אותם בנעשה אל מול הנהלת החברה בעקבות החלטתה לפטר מאות עובדים ולפגוע בשכרם של רבים אחרים.

במכתב הצהירו חברי המועצה על כוונתם להבטיח כי הפגיעה בעובדים תהיה מינורית ככל הניתן וכי יובילו את ההנהלה להציג תכנית הבראה יסודית להמשך קיומה של ארקיע.

"שורה ארוכה של החלטות שגויות וטעויות ניהוליות לאורך השנים, הביאו את החברה למצב בו היא נדרשת ללכת אל הליך ארוך, משמעותי וכואב על מנת לאפשר את המשך קיומה", נכתב במכתב שנשלח אל עובדי החברה.

"בשבוע הבא אנו צפויים להיכנס למו"מ על הסכם קיבוצי עם הנהלת החברה, זאת לאחר שבחודש שעבר נחתם הסכם עקרונות שהתווה את הדרך לקיומו של ההסכם הקיבוצי. כחלק מאותו הסכם, הסכמנו לעשות ויתורים קשים למען החברה ולהפחית זמנית את שכרנו, זאת תוך התחייבות מצד ההנהלה להפחתה דומה בקרב כלל העובדים, לרבות אלו בעלי החוזים האישיים ובתוכם גם ההנהלה וחברי הדירקטוריון", הוסיפו חברי מועצת העובדים.

לדבריהם, "למרות שעברו כבר מספר שבועות מחתימת הסכם העקרונות לקראת ההסכם הקיבוצי, הנהלת החברה טרם הציגה בפנינו כל תכנית עסקית להבראת החברה, עובדה שמעלה בפנינו חשש ממשי כי אין בהנהלה הבנה אמתית לכשלים הרבים שנעשו על ידה לאורך השנים, וכי אין בכוונתה לייצר תכנית עמוקה ויסודית שתבטיח את איתנות החברה ואת עתידנו התעסוקתי לעוד שנים ארוכות קדימה".