אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

עד כמה משתנה עולם הספורט בעקבות חדשנות, יזמות וטכנולוגיה. זהו אחר הנושאים שיעמדו במרכזו של כנס מיוחד שיתקיים מחר במרכז האקדמי רופין. בשיחה עם ערוץ 7 מסבירה ד״ר שרון שגיא, יוזמת הכנס, מנהלת BA במנהל העסקים של המרכז.

"כל העולם משתנה, האופן שבו אנחנו רואים את היומיום והאופן שבו אנחנו לומדים", אומרת ד"ר שגיא המסבירה את מגמת הכנס בהכשרתם של הסטודנטים להבנת העולם החדש של עולם הבריאות והספורט בטרם יצאו מהאקדמיה לשוק החופשי.

"הסטודנטים מבינים שאם רוצים להיות מקצוען בתחומי הספורט והבריאות או בכל תחום אחר, צריך לדעת לדבר גם עסקים. סטודנט יוצא לשוק עם תואר ראשון במנהל עסקים ומתמודד עם אלפים כמוהו כשבשוק העבודה מחפשים משהו אחר. שורת התואר בקורות החיים היא כבר לא מה שהיה פעם. אנחנו רוצים ללמד את הסטודנטים לחשוב מעט אחרת, איך הופכים פרואקטיבי בעולם שלנו כדי לדעת ליצור לעצמי הזדמנויות שישרתו אותי קדימה. עד שהסטודנטים לא יראו איך זה קורה בעיניים זה לא יהיה אותו דבר".

"אנחנו רוצים להראות שגם בספורט, שהוא לכאורה תחום שנותר ללא שינוי, חלו בו שינויים עצומים במה שקורה מאחורי זה", אומרת ד"ר שגיא ומוסיפה שלצד הרצון להתרפק על הספורט של העבר על הסטודנטים לחשוב יזמות וחדשנות על מנת להשתלב היום בשוק העבודה.

"היום הטכנולוגיות מאפשרות לנטר הרבה דברים שקורים על המגרשים ולתרגם אותם למהלך של קבלת החלטות. אם בעבר אלו היו אינטואיציות, עמדת יו"ר, פוליטיקות בין שחקנים וקשרים, היום ההחלטות מבוססות נתונים וחיזויים, ויש לנו את הכלים לעשות את זה".

"ברמת הפרט אם רוצים להגיד לסטודנט שהוא צריך להיות יזם חדשני בגישה שלך הכול שונה מבעבר. לדוגמא בחיפוש עבודה, הם יכולים לשלוח קורות חיים לאגודות מקצועיות חדרי כושר וכו', אבל היום זה כבר לא עובד ככה. היום לא מחפשים עבודה דרך קורות חיים. היום צריך להיות יזמים וכדי להיות יזם צריך להכיר את המציאות החדשה ולבדוק אולי ניתן להמציא משהו חדש או תפקיד חדש ובהתאם לשלוח קורות חיים בדרך המותאמת לתקופה, בסרטון, בפגישה וכו'.

האם המציאות החדשה של טכנולוגיה שתופסת מקום הולך ומתרחב בענפי הספורט תפתח אפיקי עבודה חדשים או אולי להיפך, דווקא תצמצם מקצועות שבהם מחשבים יחליפו בני אדם? מדבריה של ד"ר שגיא עולה כי המענה הוא 'גם וגם'. "זה גם מצמצם וגם מרחיב. הרבה מקצועות ייעלמו כי טכנולוגיה מחליפה אותם. אפשר לעשות דברים עם מחשבים במקום אנשים. שמעתי על קבוצת כדורסל שבה מינו רובוט כעוזר מאמן. אני לא יודעת אם זה נכון, אבל זו השמועה. הרבה מקצועות נעלמים, אבל צריך לזהות מקצועות חדשים והלוואי שהיינו יודעים מה הם. צריך להכין את ההבנה והתובנה של הסטודנטים שהם צריכים להכין את העתיד ואת התפקיד, ליזום ולראות את העתיד".

האם המעבר לטכנולוגיה, שניתן לשער שתהיה אצל כל הקבוצות וכל המתמודדים, לא עלול להפוך את הספורט לחד ממדי ואולי גם משעמם? "בעיניי העולם הופך ליותר ויותר מעניין. אמנם כולם ישתמשו באותן טכנולוגיות ולכולם יהיו נתונים, אבל מי שיידע לעשות את ההבדל בלקרוא את הנתונים ולנתח אותם נכון ויוסיף את היצירתיות שלו יעשה את הדברים אחרת, ובכך יש הרבה עניין. האלמנט האישי ישדרג כל נתון כל סטטיסטיקה וכל טכנולוגיה".