מה אפשר להספיק ב-19 שניות? מרבית האנשים שישאלו על כך יענו שלא הרבה, אם בכלל. לרומן סורקין יש תשובה אחרת: לנצח.

במשחק הראשון ביניהן אי פעם בליגת העל בכדורסל, גברה הערב (ראשון) מכבי חיפה על הפועל באר שבע באולמה הביתי, היכל הקונכיה, בתוצאה הדרמטית 77:75.

רק במחזור שעבר הפסידה חיפה משחק צמוד בתום דרמה גדולה, כשלמרות שחזרה מפיגור בן 20 נקודות מול הפועל תל אביב, הפסידה. הערב חיפה הצליחה לסיים כזה עם ניצחון, כש-19 שניות לסיום המשחק, רומן סורקין הספיק להשוות את התוצאה, לחטוף את הכדור ולנצח עם סל בשניה האחרונה של המשחק את הפועל באר שבע.

עד אותו רגע עמד סורקין על 4 נקודות בלבד בהתקפה בכל 39:41 דקות המשחק, ב-19 שניות הספיק להכפיל את הנקודות וסחף את חיפה לניצחון חוץ חשוב במיוחד, רגע לפני שהיא פוגשת את שלוש הקבוצות המובילות של הליגה.

למעשה חיפה הוכיחה המון אופי הערב באולמה של באר שבע כשהצליחה לחזור פעם אחר פעם מפיגור, כולל פיגור דו-ספרתי, כשמעל כולם היה זה הרבע הרביעי בו בלטה עם עוד הופעה גדולה של ג'יימס יאנג וגרגורי ורגאס וכמובן פוטו-פיניש מטורף של סורקין.

באר שבע שלא ניצחה כבר חודש וחצי בליגת העל והתדרדרה עד למקום ה-11, מפסידה משחק נוסף, הפעם בבית, זאת למרות ערב מצויין של טי.ג'יי וויליאמס שסיים עם 24 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. רק אשדוד יותר חלשה מהם כרגע.

קלעו למכבי חיפה: יאנג 20, ורגאס 12, סאגס 10, קולמנארס 9, סורקין ומור 8 כ"א, וורקמן 6, אמיתי 4.

לבאר שבע: וויליאמס 24, פטרוסלי 16, וייס ובאטלר 11 כ"א, זאק 8, זיס 3, כהן סבן 2.