גנץ: אם נתניהו יוותר על החסינות תוקם ממשלת אחדותערוץ כנסת

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הצהיר אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, כי עדיין ניתן למנוע הליכה למערכת בחירות נוספת.

"עשרות שעות ישבנו בחדרי המשא ומתן. נתניהו נשאר עם אותה המנטרה - בלוק החסינות, דרישה להיות ראשון, וגם וטו מוחלט על התקדמות בקווי יסוד", טען גנץ, "אפס זמן על מהות, תילי תילים של מילים על מבנים מורכבים של חסינות ונבצרות. ולמרות זאת, גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה".

גנץ קרא לנתניהו, "אני חוזר היום על מה שאמרתי לך ולנציגיך מהיום הראשון של המשא ומתן- אם תוותר על חסינות אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח. גררת אותנו לבחירות כבר פעמיים בגלל החסינות, התבצרת בקווי היסוד של הבלוק בשל החסינות, וגם כעת נדמה לך שבחירות נוספות יאפשרו לך רוב שיאפשר לך חסינות".

"אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות", הוסיף גנץ, "מגיע לאזרחי ישראל לדעת, לפני שתגרור אותם לעוד מערכת בחירות יקרה מה הן באמת כוונותיך. אני קורא לך לעשות זאת עוד היום, כדי שנוכל לקיים משא ומתן ישיר, בלי בלוק החסינות, על הקמת ממשלת אחדות. נמצא את הדרך. נחסוך מעם ישראל בחירות, נפסיק לעסוק בעצמנו הפוליטיקאים ונחזור לעבוד בשביל אזרחי מדינת ישראל".

"במדינת ישראל שקמה על יסודות הצדק ברוח נביאי ישראל, ראש הממשלה חייב להוות דוגמא לציבור. ובוודאי שחייב להיות פנוי לעסוק בענייני המדינה. זהו גם עניין ערכי ונורמטיבי ולא רק סוגיה פרקטית של תאריכים בלוח השנה", טען יו"ר כחול לבן.