יחזקאלי והרב דניאל כהן
יחזקאלי והרב דניאל כהןצילום: ערוץ הידברות

בית הספר הגבוה 'צמאה – לרפא את הנפש', פותח את שעריו לקהל הרחב ואתם מוזמנים לתפוס את המקומות האחרונים בספסלי הלימודים.

בבית הספר תלמדו התפתחות אישית ו-NLP יהודי מפי המרצים הרב דניאל כהן, מיכי יוספי, הרב נדב כהן, שמואל מינקוב ועוד, עד לקבלת תעודת מטפל בינלאומי.

לרגל השקת תוכנית הלימודים, בערב ייחודי עם צבי יחזקאלי והרב דניאל כהן,שאלנו כמה שאלות את שגב כהן, מייסד בית הספר.

מה זה בכלל NLP יהודי?

"שיטת NLP היא שיטה מוכרת וידועה בעולם, ששינתה את חייהם של אנשים. אצלנו לומדים את זה בשילוב לימודי התפתחות אישית ופסיכולוגיה יהודית – שהם למעשה לימודי יסודות הנפש על פי התורה".

בית הספר מציע שלושה תחומי לימוד – NLP יהודי, התפתחות אישית ופסיכולוגיה יהדות. מדוע חשוב לשלב דווקא את שלושתם?

"השילוב שאנחנו מציעים מאוד מיוחד, ויש בו יתרונות רבים. בשיטת NLP לומדים כיצד לנהל נכון את הרגשות שלנו, כיצד לפתח הקשבה, לשנות דפוסי התנהגות, לשלוט באופן יעיל על התת מודע שלנו, ועוד. בעזרת שיטה זו, אנו מקבלים כלים מעשיים להעצמה והגשמה עצמית מחד, ושחרור מבעיות רגשיות ומחסומים מאידך.

"יחד עם זאת, בלימודי ההתפתחות האישית עוברים התלמידים תהליך חשוב מאין כמוהו של צמיחה אישית ופתיחת הלב והנשמה. כדי להשלים את התמונה, בלימודי הפסיכולוגיה היהודית אנו לומדים את הרובד הפנימי והעמוק של נפש האדם. אלו לימודים חשובים שכל מי שמתעסק בתחום הנפש פשוט לא יכול להרשות לעצמו לדלג עליהם".

כמה מסלולים יש בבית הספר?

"יש לנו שני מסלולים - מסלול למתחילים ומסלול להכשרת מאמנים ויועצים. במסלול למתחילים לומדים NLP ברמת PRACTITIONERולכך מוסיפים לימודי התפתחות אישית ופסיכולוגיה יהודית ברמה התחלתית. במסלול של הכשרת המאמנים לומדים NLP ברמת MASTER ולכך מוסיפים לימודי התפתחות אישית ופסיכולוגיה יהודית ברמה עמוקה ומקיפה יותר".

למי הלימודים מיועדים?

"הקורסים האלו מיועדים לקהל הרחב – למאמנים ומטפלים הרוצים להעשיר את עבודתם בכלי NLP, התפתחות אישית ופסיכולוגיה יהודית, וכן למעוניינים לרכוש מקצוע מעשי, מועיל ומשמעותי. מי שעוסק בתחום, יודע שכיום יועץ מתחיל גובה 150 ₪ לשעת ייעוץ, ואילו יועץ מנוסה גובה כ-400 ₪ לשעת ייעוץ, ולעתים אף יותר מכך. מדובר, אם כן, בשכר גבוה שיכול להוות הכנסה מעולה - במספר שעות עבודה קטן יחסית. ובמיוחד מתאים לעובדי הוראה, שיתכן שהלימודים יוכרו לגמול השתלמות."

לסיום - מה מקבלים בסוף הלימודים?

"בסיום כל אחד מהמסלולים מקבלים תעודה רשמית בינלאומית עם חותם של HNLP העולמית - תעודת PRACTITIONERNLP או תעודת MASTER NLP , הכל כמובן בהתאם לקורס הנלמד".

מיהם מרצי בית הספר? שמענו שיש כמה שמות מעניינים.

"נכון להיום יש לנו ארבעה מרצים, כולם מהשורה הראשונה בתחום הנפש - הרב דניאל כהן, מיכי יוספי, שמואל מינקוב, והרב נדב כהן. הרב דניאל כהן, רבה של בת עין, עוסק המון שנים בתחום זה, וסדנאותיו והופעותיו המפורסמות אהובות ועוצמתיות. מיכי יוספי מלמד אצלנו את תורותיו של רבי נחמן מברסלב בתחום הנפש, הוא עושה זאת כבר המון שנים, וזוכה להערכה רבה על כך. הרב שמואל מינקוב, מאסטר וטריינר בשיטתNLP . והרב נדב כהן, מחבר רב המכר 'מודעות יהודית', אשר מלמד אצלנו את תורת הנפש על פי ספר התניא, ידוע בגישתו המיוחדת לתחום הנפש, וזוכה להצלחה רבה בתחום זה".

פורסם שמתוכן ערב השקה עם הרב דניאל כהן וצבי יחזקאלי. מה בדיוק הולך להיות שם?

"בעזרת השם ביום חמישי הקרוב, י"ד כסלו, 12.12 הולך להיות ערב מרתק! לפני כשנה הפקתי כמה פרויקטים עבור ערוץ הידברות, ובמסגרת כך יזמתי תוכנית שבה צבי יחזקאלי והרב דניאל כהן ניהלו שיחות עמוקות על מספר תחומי חיים מעניינים. התוכנית זכתה להצלחה גדולה, ובמידה מסוימת ערב ההשקה יהיה מעין המשך של התכנית הזו.

"בערב ההשקה תתקיים שיחה גלויה בין צבי יחזקאלי לרב דניאל כהן על התחלות חדשות ושינויים חיוביים בחיים. בנוסף לכך, הרב שמואל מינקוב ישתף את המשתתפים במידע איכותי לגבי כלי העבודה של שיטת ה NLP , ובכללם - חמשת העקרונות להצלחה על פי השיטה. בנוסף, יהיו עוד מספר הפתעות, שעליהן עדיין לא ניתן להרחיב. אתם מוזמנים להגיע ולגלות בעצמכם !"

לפרטים נוספים ולהשתתפות הירשמו כאן

בית הספר 'צמאה'
בית הספר 'צמאה'צילום: יחצ