נאומו של הנשיא טראמפ בכינוס ה-IAC בפלורידה התקבל בתשואות על ידי הנוכחים באולם, אבל ארגונים יהודיים בארצות הברית הביעו אי-נחת מכמה מההערות של טראמפ שנתפסו כפוגעניות.

בנאומו, גינה הנשיא יהודים שלדבריו, "אינם אוהבים מספיק את ישראל" ואף אמר כי הוא מצפה לשמוע הסברים מיהודים אמריקנים אשר הצביעו עבור מועמדים דמוקרטים בבחירות לנשיאות. בהערה אחרת שעוררה ביקורת, רמז טראמפ שהיהודים לא יצביעו בעד מועמדת המפלגה הדמוקרטית אליזבת וורן בגלל שהם עשירים וחוששים שתטיל מסים עליהם.

"הרבה מכם עובדים בענף הנדל"ן", פנה טראמפ לקהל, ״אתם ממש קטלניים. אבל אתם חייבים להצביע בעדי. אין לכם ברירה, הרי לא תצביעו לפוקהונטס, בזה אני בטוח", אמר כשהוא משתמש בכינוי שהדביק לסנאטורית אליזבת וורן, המועמדת הדמוקרטית במרוץ לנשיאות.

הוועד היהודי-אמריקאי והליגה למניעת השמצה הגיבו בזעם לדברים.

"נשיא ארה"ב היקר – עם כלהערכתנו לתמיכתך האיתנה בישראל, בוודאי ישנן דרכים טובות יותר לפנות לקהל המצביעים היהודים, מאשר זו בה נקטת בפלורידה. בוא לא נלך בנתיב זרוע-מוקשים זה", כתב הוועד היהודי-אמריקני לטראמפ.

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, הוסיף כי "אף שחשוב שנשיא ארה"ב גינה את ה-BDS ואת האנטישמיות, הדברים איבדו מערכם בגלל העובדה שהוא עצמו לא בחל בשימוש באמירות אנטישמיות: הטלת ספק בנאמנות של יהודי ארה"ב לישראל וקביעה שהבוחרים היהודים מתעניינים רק בעושרם".

לטראמפ לא חסרו גם תומכים, בהם מאט ברוקס, מי שעומד בראש הקואליציה היהודית הרפובליקנית. ברוקס ניסה להעמיד את דבריו של הנשיא בנוגע לעושרם של היהודים בהקשר רחב יותר ואמר כי "טראמפ דן באיום הדמוקרטי על השגשוג הכלכלי הנוכחי ועל תכניותיהם להעלות את המסים, בכל נאום פוליטי שהוא משמיע". הוא ציין כי הארגונים היהודיים שמגנים את הנשיא - פשוט טועים.